Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#82913 dny po vyzvednutí auta - problémy s motorem+kontrolka motor

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2015, před 9 lety

Veronika Sedermeierová

Znění stížnosti

Dobry den,
3/11 2015 jsem si zakoupila v AAA Auto Praha Nissan Note s tím, že 4/11 2015 jsem si ho vyzvedla. Jiz 7/11 pri prvni větší cestě se auto po 100 km začalo třást a na dálnici zpomalovat. Po 150 km byla situace ještě horší a cukání auta se stále zhoršovalo - při snaze šlápnout na plyn a zvýšit rychlost se začalo auto cukat jako kdybyste nešlápli na spojku. Po 150 km se rozsvítila kontrolka motor. Doplnuji, ze celou dobu jsem jela na palivo od AAA Auto.
Dnes je 9/11 a ráda bych se zeptala jestli je možné podle zákona odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz když lhůta po sepsání kupní smlouvy ještě nepřekročila 7 dní.
Doplnuji, že technické průkazy mi ještě ani nedošly takže auto nemám oficiálně přihlášené na sebe a není ani udělaná evidenční kontrola.
Děkuji předem za radu a přeji pěkný den.


Produkt

Reklamace


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2015 13:57, před 9 lety

Pokud se jedná o smlouvu uzavřenou v tzv. kamenné prodejně (na pobočce podnikatele), není možné od ní odstoupit do 14 dní bez udání důvodu, jinak by tomu bylo při uzavření smlouvy po telefonu či mimo obchodní prostory.

Nebyl-li spotřebitel nijak přímo uveden protistranou v omyl, což by muselo být prokazatelné, není v tuto chvíli prodávající povinen přijmout odstoupení od smlouvy.

Prodávající má však vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá např. i za to, že spotřebiteli nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.

V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitel musel prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínil určitou vlastnost vozu, např. že nechce havarované auto. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.

Výše uvedené však nijak nebrání právům z vadného plnění, pokud se u zakoupeného ojetého vozu přímo objeví nějaká vada, je možné tuto vadu u prodejce vytknout (reklamovat) a požadovat nápravu, či přiměřenou slevu z ceny. V případě koupě ojetého vozu platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I v případě ojetého vozu však platí, že vůz má vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednali. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Práva z vadného plnění může spotřebitel uplatnit v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí věci. Zmíněná doba může být však zkrácena až na polovinu (tedy dvanáct měsíců), pokud se jedná o použitou věc. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu, pokud to není možné tak má nárok na přiměřenou slevu nebo může od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.

Nutným předpokladem je však řádně uplatněná reklamace u prodávajícího. Uplatnění reklamace je jednostranné právní jednání kupujícího, kterým vytýká vady zakoupeného zboží a volí právo z odpovědnosti za vady. Reklamaci lze uplatnit osobně, rovněž i písemně prostřednictvím pošty, emailem, telefonicky. Doporučujeme však vždy spotřebiteli prokazatelné právní jednání.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým obecným ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Obecně lze od kupní smlouvy odstoupit rovněž z důvodu opakování vady či pro větší počet vad. Jak uvádí příslušná judikatura, jedná se o tři stejné opětovně vyskytlé vady, nebo 3 jakékoliv vyskytnuté vady naráz, nebo 4 jakékoliv vyskytnuté vady opětovně. Podmínkou je, že nelze věc pro opakování či větší počet vad řádně užívat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2015 10:13, před 9 lety

Dobrý den, toto byl spíše dotaz na dTest, právní konzultace. Pokud je potřeba vyjádřit se za společnost, poprosím o SPZ vozu, případně o běžný reklamační proces. Děkuji, Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.11.2015 11:28, před 9 lety


Veronika Sedermeierová

Dobry den, pane Torači,
když jsem Vašim kolegům řekla, že chci vrátit auto a zpět peníze a že mám podle zákona právo na odstoupení od kupní smlouvy, Váš kolega se mě zeptal "a podle kterého zákona?". Poté mi řekl, že to není možné a to auto ani neviděl a ani se nezajímal blíže o to co mu je. Je to Vaše běžná praktika, odmítat automaticky vrácení peněz?
Dále, včera mě urgovala CPP kde jste mi uzavírali povinne ručení, že od Vás stále nemá zaplaceno. Jak je možné, že Vám za povinné ručení zaplatím 3. listopadu a vy nejste schopni ani do 18.listopadu pojistovně zaplatit a já musím tak čelit upomínkám za něco co už jsem dávno uhradila?
Sedermeierová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2015 11:47, před 9 lety

Vážená paní Sedermeierová,
odstoupení od smlouvy bez udání důvodu opravdu v souladu se zákonem automaticky neumožňujeme. Rád bych se podíval na záležitost s CPP, ale jak jsem psal, potřebuji k tomu nějaké identifikátory vozu, nejlépe SPZ. Děkuji, Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.11.2015 12:21, před 9 lety


Veronika Sedermeierová

Dobry den,

jak to myslíte bez udání důvodu? Výše uvedené závady nejsou důvodem? To samé jsem popsala i Vašemu kolegovi a jeho reakci jsem Vám popsala viz výše. Za jakých okolností přistupujete k odstoupení od kupní smlouvy? Ze stížností tady je totiž patrné, že za žádných a to ani v případě, že na to má klient právo.
SPZ: 2k41372

Sedermeierová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2015 13:17, před 9 lety

Dobrý den,
výše uvedené důvody skutečně nejsou právním důvodem pro odstoupení od smlouvy. K odstoupení od smlouvy přistupujeme při naplnění právních podmínek. Jak jsem se díval na platbu u CPP, byla jí odeslána a od polovina listopadu tam byla i řádně přiřazena. Pokud v tom přiřazování došlo k nějaké prodlevě a zbytečnému telefonátu, omlouvám se Vám. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2016 07:15, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2016 08:14, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.