Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jsem si vědom toho , že nejsem první, ani poslední. Před cca 10 dny navštívil moji 81 letou matku pan Pšenička ze společnosti Groziskon s.r.o. s tvrzením, že v celém domě vyměňuje vložky zámků. Matka, která už se neumí bránit a nezná hodnotu peněz, na tuto službu přistoupila a zaplatila v hotovosti částku 18000 kč, nebo 27000 kč, což z přiložených dokladů není zřejmé. Za tuto částku obdržela 1x zámkovou vložku, 1x podplech pod zámkový štítek, 3 ks pojistek proti vysazení dveří z pantů. vše za zhruba 1200 kč v maloobchodních cenách. Nechám na každém jestli je zisk přiměřený, nebo ne. Smutné je, že se proti podobným figurám nejde v našem státě legálně bránit.
Přeji hezký den!
Výměna zámkové vložky-podomní prodej.
Zavřít jednatele na dvacet let....
|
Tweet |
Smlouva by mohla být neplatná z důvodu uvedení spotřebitele v omyl, jednalo-li se o omyl týkající se rozhodující okolnosti pro sjednání smlouvy a byl-li v tento omyl spotřebitel uveden podnikatelem.
Montáž bezpečnostních zámků patří mezi poskytování technických služeb k ochraně majetku a osob a provozování živnosti poskytující tuto službu patří mezi tzv. koncesované živnosti. Společnost Groziskon s.r.o. nemá dle obchodního rejstříku potřebné oprávnění k provozování této živnosti.
Podle § 63 odst. 1 písm. c) se právnická osoba dopustí správního deliktu tím, že provozuje koncesovanou živnost, aniž by měla pro její provozování živnostenské oprávnění. V takovém případě hrozí společnosti pokuta až do výše 1 000 000,- Kč. Spotřebitel může podat podnět živnostenskému úřadu.
Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. V daném případě by se mohlo zřejmě jednat o použití agresivní obchodní praktiky dle § 5a) zákona o ochraně spotřebitele.
Jednal-li podnikatel s úmyslem získat majetkový prospěch tím, že někoho uvede v omyl, mohlo by se jednat o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitelé mohou požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.