Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pošta sice upozorňuje předem, že přiveze balík (email, SMS), celý den byl tedy na 100% někdo doma, přesto balík nebyl dodán a večer přišla SMS zpráva, že byl učiněn neúspěšný pokus o dodání zásliky To není pravda, nic takového se ve skutečnosti neudálo. Na informacích, kam jsem se tentokrát dovolal na cca 10 pokus, mi bylo sděleno, že toho mají pošťáci moc. Tím, že jde o 3 stejný problém i s balíky předtím, hodnotím službu dodání balíku do ruky jako ve škole za 5.
Prý si pro balík mám během 7-mi dnů dojít sám. Vystát si frontu, dojet na poštu...
Služba je polovičatá, platba za služby v púlné výši, při tomto přístupu by měla pošta vracet část poštovného, neboť nedodá objednanou službu.
Minulé dodání bylo o týden pozdější, než mělo být a opět pouze info o nedodání, přestože byl den dodání také někdo doma (zvonek funguje). Kapitola sama o sobě je nedodání letáku do schránky, kdybych se náhodou nezeptal na poště, zda tam nemám balíky, byl by patrně vrácen odesilateli, nebo ztracen..?
Tentokrát balík od podatele Books & Books balík s dobírkou
Dodání a vůbec i v budoucnosti dodávání balíků, pokud je objednaná služba a zplacená dodání balíku do ruky, ať to platí. Nejedná se o první pípad, kdy nebyl učiněn ani pokus.
|
Tweet |
Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta).
Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.