Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8303Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2015, před 9 lety

Nikolas Brettschneider

Znění stížnosti

Dobrý den, minulý týden jsem po telefonu s neznámou paní co mi nabízela ponožky od výše zmíněné firmy odsouhlasil smlouvu na zaslání ponožek na mou adresu. Později jsem si na internetu zjistil o jakou firmu se vlastně jedná a po přečtení zde umístěných stížností a návodů jsem dnes zaslal doporučeně výpověď smlouvy uzavřené po telefonu. Jelikož je to teprve 5 dní od telefonátu, tak mi zatím nepřišel žádný balík. Chtěl bych se zeptat, pokud mi příjde od výše zmíněné společnosti balík, zda jej mám převzít či nikoliv jelikož jsem již podal výpověď smlouvy. Nechtěl bych, aby mi později přišel nějaký dopis, že dlužím za odeslané zboží peníze. Děkuji


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, zrušení předplatného, zrušení zasílání balíků od zmíněné společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2015 12:44, před 9 lety

Pokud si spotřebitel v období mezi objednávkou a převzetím zboží rozmyslí nákup tohoto zboží, má možnost od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu, neboť kupní smlouva byla uzavřena distančním způsobem (telefonicky). Takto odstoupit od smlouvy je možné v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebyl-li spotřebitel informován o tomto svém právu a nebyl-li mu poskytnut formulář pro odstoupení od smlouvy, prodlužuje se výše zmíněná lhůta o jeden rok. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech v b. 40, která je podkladem české právní úpravy.

Spotřebiteli doporučujeme zaslat písemné odstoupení od smlouvy na pravidelné zasílání zboží (zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2, a nechat si kopii odstoupení od smlouvy i dodejku pro účely případného soudního sporu). Zároveň je vhodné upozornit společnost, že žádné zboží dodáno nebylo. Pokud společnost zboží nedodala, nemůže požadovat po spotřebiteli protiplnění. Pokud by společnost po spotřebiteli požadovala uhrazení částky za zaslané zboží, musela by prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu odesláno. K vymáhání dluhu cestou exekuce se společnost může uchýlit teprve po proběhlém soudním řízení, v rámci kterého by bylo rozhodnuto o povinnosti spotřebitele dluh splnit.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Po podání písemné výpovědi smlouvy by již neměla společnost nic zasílat. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 19:44, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.