Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes stránky rg-mobil.cz jsem si 26.10.2015 objednal tel. Microsoft Lumia 640 LTE White v celk. hodn. 3859 Kč vč. poštovného. Tel. dorazil 30.10. V ten den jsem se prod. ozval, že ho chci vrátit nebo vyměnit, ptže kryt špatně lícuje a povrzává. Prod. odpověděl v pon. 2.11., že tyto tel. povrzávají, což jsem si ověřil, že není pravda. Dále mi doporučil, abych tel. v příp. mech. poškození reklamoval u přepravce a od reklamace u sebe mě odrazoval, protože bych náklady spojené s opravou prý hradil já. S tímto jsem se neztotožnil, protože byť krabice byla v rohu lehce nakrabatěná, na tel. žádné mech. poškození nebylo patrné. Na můj poslední mail z 2.11. prod. ani násl. den nereagoval. Tak jsem 4.11. odeslal zboží spolu s rozhodnutím o odstoupení od kupní smlouvy. V reakci na mé rozhodnutí prod. uvedl, že "výrobek jeví známky používání - mikro vlasečnicové škrábance na krytu baterie.” Cenu nového krytu vyčíslil na 390 Kč. Své rozhodnutí doložil fotografií údajného škrábance. Tel. jsem otestoval a k jeho dalšímu užívání jsem neměl důvod, protože jsem si povrzávání všiml záhy po rozbalení a prod. neprodleně informoval. Prodleva mezi koupí a vrácením zboží byla dána pouze víkendem a délkou mailové konverzace s prod. a nepřistupuji tedy na úhradu 390 Kč za nový kryt.
Microsoft Lumia 640 LTE White / IMEI 357778067089672
Požaduji vrácení ceny zboží v jeho plné výši včetně poštovného, tedy částku 3859 Kč
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.
V případě, že by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností, může prodejce požadovat náhradu. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Tím však není myšleno poškození obalu nebo vyzkoušení věci.
Pokud se na věci projevila vada, nemusí spotřebitel věc reklamovat, ale může ve 14 dnech odstoupit od smlouvy. Totéž může učinit, pokud věc již přišla poškozená. Obvyklá ustanovení smluvních podmínek o tom, že v takovém případě je spotřebitel povinen věc zkontrolovat a o případném poškození prodejce do několika hodin informovat, jsou bez právního významu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.