Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8308Upomínka za nedoručené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2015, před 9 lety

Slávka Borutová

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes mě ve schránce čekal dopis se složenkou na 408 Kč a upomínkou, že jsem k datu splatnosti neuhradil fakturu za objednané zboží "Blackstone Regular Packs 4" včetně poštovného a balného, zároveň mi již je v upomínce vyčíslený poplatek z prodlení 59 Kč.
Jelikož jsem si nic neobjednal a žádný takovýto balíček mi nikdy nebyl doručen (musím poznamenat, že jsem byl překvapen, že mi vůbec došla tato upomínka, jelikož číslo popisné na obálce nesouhlasí s mým aktuálním čp), marně jsem přemýšlel, o co může jít.
Když jsem ale začal hledat na internetu a četl jsem o podvodném jednání firmy Westerfield, vzpomněl jsem si, že cca 3 měsíce zpátky mi volala nějaká asistentka firmy a nabízela vzorek ponožek zdarma a já souhlasil a zřejmě jim poskytl jméno a adresu.
Nicméně, žádný balíček mi nikdy nebyl doručen, vypustil jsem to z hlavy.

Jak mám teď postupovat? Platit to nechci, když jsem žádné zboží neobdržel, ale zároveň nechci být obtěžován nějakou pochybnou společnosti, pokud bych nezaplatil.
Taky když nemají moji správnou adresu, co když balíček byl někde doručen a nějaká osoba ho převzala a tak si může společnost myslet, že jsem balíček převzal já?

Prosím poraďte, Boruta


Požadované řešení

storno upomínky

výmaz osobních údajů z jejich databáze (navíc, když mají chybnou adresu)

nemám zájem dostat už ani první balíček, který se evidentně někde zatoulal


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2015 23:49, před 9 lety

Byla-li uzavřena smlouva prostřednictvím telefonického hovoru, společnost má povinnost dodat zboží a spotřebitel zaplatit sjednanou peněžní částku. Pokud však společnost zboží nedodá, nemůže požadovat po spotřebiteli protiplnění. Požaduje-li tedy společnost po spotřebiteli uhrazení částky za zaslané zboží, musí prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu odesláno.

Pokud si spotřebitel v období mezi objednávkou a převzetím zboží rozmyslí nákup tohoto zboží, má možnost od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu, neboť kupní smlouva byla uzavřena distančním způsobem (telefonicky). Takto odstoupit od smlouvy je možné v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebyl-li spotřebitel informován o tomto svém právu a nebyl-li mu poskytnut formulář pro odstoupení od smlouvy, prodlužuje se výše zmíněná lhůta o jeden rok.

Spotřebiteli doporučujeme zaslat písemné odstoupení od smlouvy na pravidelné zasílání zboží (zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2, a nechat si kopii odstoupení od smlouvy i dodejku pro účely případného soudního sporu) a žádat vrácení nákladů na dodání. Zároveň je vhodné upozornit společnost, že žádné zboží dodáno nebylo a upomínky byly vystaveny neoprávněně.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 19:39, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.