Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#8316Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2015, před 9 lety

Petr Rendek

Znění stížnosti

Koupil jsem si telefon Sony Z2.. po necelem 1měsíci blbnul hovor, ale to jsem neřešil nebylo to tak hrozné. Ale telefon má (měl) být vodotěsný tak jsem to zkusil dát pod vodu :) 100 % zadělané krytky prostě opatrné zacházení a ejhle telefn "utopený" . Zamlžila se čočka, telefon přestal reagovat na dotyk.. Poslal jsem na reklamaci no samozřejmě odmítly s důvoděm neopatrné zacházení. Tudíž jsem nesouhlasil tak to údajně kontroloval druhý technik. To samé. Neuznal to. Čekám až mi přijde telefon a dávám to soudnímu znalci a a chcu vrátit peníze jak za znalce, poštu i telefon


Produkt

SONY Z2


Požadované řešení

vrácení pěnez


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2015 08:41, před 9 lety

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti (telefon je deklarován jako vodotěsný), může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost.

V tomto případě doporučujeme rozporovat zamítnutí reklamace u prodejce za pomoci znaleckého posudku, který posílí důkazní postavení spotřebitele v případném soudním sporu. Nesouhlasí-li spotřebitel se závěry reklamace a dožaduje se nápravy, musí závěry reklamace rozporovat (tedy tvrzení prodejce, že závada nebyla způsobena neopatrným zacházením).

Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.

Spotřebitel tedy může následně požadovat řádné vyřízení reklamace nebo rovnou odstoupit od smlouvy, neboť nesprávné vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy má za následek, že se smlouva ruší od počátku a smluvní strany si vrátí to, co si vzájemně plnily. Mimo to má také právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo.

Je velmi důležité, aby si spotřebitel dobře uschoval všechny písemnosti, korespondenci týkající se reklamace, rovněž i případná písemná vyjádření prodejce k reklamaci z důvodu prokazatelnosti jednání pro případ soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2016 19:43, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.