Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.10.2015 jsme objednali kameru KPC-DN301 (1 ks), vybrali jsme možnost úhrady předem zálohovou fakturou. Objednávka byla přijata, byly nám zaslány udaje k platbě emailem (bohužel nebyla zaslána zálohová faktura). Zaplatili jsme částku 4.821 Kč. Objednané zboží ale nebylo k dispozici, byla nám nabídnuta jiná možnost - levnější kamera HLC20SM za 2.600 Kč. Souhlasili jsme, uvedli jsme číslo účtu, na který nám má být vrácen rozdíl 2.221 Kč. Zboží dorazilo 3.11.2015 v pořádku, ovšem na vrácenou platbu čekáme dodnes. S panem Troupem jsem několikrát telefonicky hovořila,tvrdil, že platbu zaslal na špatné číslo účtu a že dá vše do pořádku. Do dnešního dne 12.11.2015 platba nedorazila. Telefon mi už nezvedá, na email nereaguje.
Takové jednání mne mrzí i z toho důvodu, že toto nebyla naše první objednávka, z e-shopu Datanets objednáváme zboží opakovaně a nikdy žádný problém nebyl. Proto jsme si dovolili i zaplatit předem, u první objednávky bychom to neriskovali.
Ivana Školoudíková
Původní objednané zboží: kamera KPC-DN301, dodané zboží: kamera HLC20SM
Datanets (e-shop)
Jiří Troup Krumlovská 324, 38203 Křemže
www.datanets.eu
info@datanets.eu
70501831
Uhradit rozdíl 2.221 Kč na naše číslo účtu, které bylo zasláno emailem p. Troupovi.
|
Tweet |
Bylo-li dohodnuto mezi smluvními stranami zrušení původní již spotřebitelem uhrazené objednávky zboží ve výši 4.821,- Kč z důvodu nemožnosti plnění na straně podnikatele a následně uzavřena kupní smlouvy na jiné, levnější zboží ve výši 2600,- Kč , vznikl na straně podnikatele přeplatek ve výši 2.221,- Kč. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitel by měl tuto osobu vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pro případ nečinnosti prodejce v souvislosti s vyplacením vzniklého přeplatku, doporučujeme zaslat prodávajícímu výzvu k plnění dlužné částky. Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně zadržované hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji rozhodně doporučujeme (nejlépe doporučeně s dodejkou). Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se spotřebitel může svého nároku domáhat u soudu.
Pokud nebude zásilku převzata, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Pro případ, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.