Společnost


O2 Family, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8322Vyžadování navracení peněz za nevyužitý slevový kód

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2015, před 9 lety

Aknur Drmolova

Znění stížnosti

Dobrý den,

změnila jsem si dne 10.11.2015 tarif u O2 Family z Tarifu Mini na Tarif Klasik (Vánoční nabídka). Automatický mi byla prodloužená smlouva na 12 měsíců.

Když jsem si následně 11.11.2015 našla mnohem výhodnější tarif u jiné společnosti a chtěla od smlouvy odstoupit (v rámci 14 dni) tak mi bylo řečeno, že to není možné, že tato lhůta platí, jen pro nově uzavřené smlouvy mimo pobočku, v mém případě se jedná, jen o dodatek.

Výpovědní doba činí 2 měsíce, zároveň je tam povinnost zaplatit pětinu smluvní doby na paušál.

Poslední věc, a toho se týká tato stížnost je ta, že mi společnost O2 family zaslal slevový kód na mobil, který má platnost 2 týdny a který po mě chtějí teď zaplatit. Na mou argumentaci, že kód nehodlám použit a že klidně počkám s vypovědí, ty dva týdny, tak mi bylo řečeno, že na věci to nic nemění.

Mám následující dotazy:
- opravdu lhůta 14 dni smluv uzavřených mimo pobočku platí, jen na nové smlouvy a ne dodatky?
- mají právo po mně vyžadovat zaplacení slevy, kterou nehodlám využit i přestože bych třeba s nimi zůstala další měsíc?
- existuje hromadná stížnost čí soudní řízení, ke kterému bych se mohla připojit proti nekalým praktikám telefonních operátoru?

Předem moc děkují, Drmolová


Produkt

O2 family slevový kód


Požadované řešení

Chtěla bych, aby po mě telefonní operátor nevyžadoval slevu, kterou můžou kteroukoliv chvílí zrušit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 14:14, před 9 lety

Odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů je možné v pouze v případě, je-li sjednána nová smlouva. V daném případě se však jedná pouze o změnu služby, kterou je možné učinit dodatkem ke stávající smlouvě o poskytování telekomunikačních služeb. Odstoupit tedy není možné, je však možné smlouvu vypovědět. Zde je však nutné počítat s možným poplatkem.

Byla-li vypovězena smlouva o poskytování telekomunikačních služeb, která byla uzavřena na dobu určitou, před uplynutím doby, na kterou byla sjednána, může poskytovatel telekomunikačních služeb (dále jen „operátor“) požadovat zaplacení poplatku, který však nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo než jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením (telefonem/modemem), které bylo spotřebitelce poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Operátor by mohl požadovat vrácení finanční částky ve výši poskytnutého bonusu, avšak pouze za podmínky, že by byl tento bonus využit pro získání telekomunikačního koncového zařízení. Operátor ve svém dokumentu „ÚPLNÁ PRAVIDLA A PODMÍNKY AKCE VÁNOCE“ také uvádí, že v případě nevyužití poskytnutého bonusového kódu bude tento kód pořadatelem zneplatněn. Nevyužila-li tedy spotřebitelka bonusového kódu, nemůže operátor požadovat vrácení finanční částky ve výši poskytnutého bonusu.

Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učinila-li tak, ale reklamace byla operátorem zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Bude-li i námitka u tohoto úřadu zamítnuta, má spotřebitelka ještě možnost obrátit se na soud a svého práva se domáhat soudní cestou. Pokud uplatňuje u soudu více spotřebitelů stejné nároky vůči jednomu podnikateli, vede se pouze jedno řízení. Pokud soud v takovém případě rozhodne ve výroku pravomocného rozsudku o těchto nárocích, je výrok závazný nejen pro účastníky řízení, ale i pro další osoby oprávněné proti žalovanému pro tytéž nároky z téhož jednání nebo stavu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 11:24, před 9 lety

Společnost O2 Family, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své zákaznické linky 841 117 118 nebo prostřednictvím e-mailu (info@o2family.cz, reklamace@o2family.cz). K dispozici je i elektronická samoobsluha (https://samoobsluha.o2family.cz/).

Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.