Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 18 |
Dne 12.11.2015 Kaufland, Volgogradská, Tábor. Pokladní mě odmítla prodat 4 balení Kofola. Údajně mě může prodat pouze 3 balení. Podotýkám, že jsem ji upozornil, že 2 balení mám pro sousedku, která špatně chodí. Nepomohlo ani to, že z toho udělám 2 nákupy (2 a 2 balení). Tak prý ať jdu dvakrát!!!!!!!! Tak se ptám? Na základě jakého zákona, mě byl odmítnut nákup zboží? A jak je možné, že u vedlejší pokladny měl nějaký asiat odhadem 10 balení a byl odbaven bez jakýchkoliv problémů? Chtěl jsem to původně vyřešit u informací, ale asi po 10 minutovém čekání ve frontě jsem to vzdal.
Žádám od vás písemnou odpověď na tyto otázky.
1. Podle jakého zákona jsem ve vašem supermarketu omezen na určitý počet kusů od jednoho druhu zboží?
2. Jak je možné, že se někomu prodá neomezené množství druhu zboží a jiný je omezen? Co je to za diskriminaci?
3. Proč je omezen počet kusů, když se můžu několikrát vrátit?
|
Tweet |
Zákon tuto častou praxi obchodních řetězců neupravuje, je proto v současnosti nutné prodávajícímu přiznat právo v rámci nabídky zlevněného zboží omezit počet, který bude prodáván jednomu kupujícímu. Na druhou stranu však o této skutečnosti (úrovni nákupních podmínek) musí být kupující náležitě informován, a to nejen v letáku, ale zřetelně též při prodeji. V opačném případě by mohl být postihnut Českou obchodní inspekcí a navíc by kupující zcela oprávněně mohl trvat na tom, že omezení není platné.
Důvodem popsaného omezení prodeje určitého typu zboží na osobu, je zejména okolnost, že obchodní řetězce pokud poskytují slevu na zboží, musí zajistit určité množství tohoto zboží po určitou dobu, tak aby měl každý reálnou možnost nabídky využít. Jinak by se jednalo o vábivou reklamu podle zákona o ochraně spotřebitele, za níž by mohl být podnikatel pokutován ve správním řízení živnostenským úřadem. Omezení nákupu by však nemělo být nepřiměřené.
Prodávající však nesmí při prodeji zboží spotřebitele diskriminovat, pokud tedy na určitou komoditu uplatňuje omezený prodej počtem kusů, musí tak postupovat ke všem spotřebitelům stejně, jinak by se jednalo o správní delikt podle § 6 zákona o ochraně spotřebitele, za jehož spáchání může Česká obchodní inspekce uložit pokutu ve správním řízení. Spotřebitel může podat podnět, a to i elektronicky, dozorovému orgánu.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.