Společnost


Rychlý drát, s. r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8327Omezená rychlost připojení od poskytovatele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2015, před 9 lety

Milan Prouza

Znění stížnosti

Dobrý den,
chtěl bych se optat, jak je to s dodržováním rychlosti připojení k internetu od poskytovatele. Mám podepsanou smlouvu s firmou Rychlý drát, u které si měsíčně platím cca 450 Kč za 25Mbit rychlost připojení. Samotná firma pro testování rychlosti přímo u klienta doma využívá web. stránky speedtest.net. Na těchto web. stránkách si každý večer měřím rychlost připojení poté, co se vrátím z práce. Výsledky měření, které si průběžně ukládám dosahují hodnot od 1,3 Mbit po 5 Mbit. Několikrát jsem se ozval firmě, že si u nich platím peníze za podstatně vyšší rychlost připojení a co s tím hodlají udělat. Vždy to skončilo jen u toho, ať si zkusím připojit kabel jen k jejich modemu a pak měřím znovu a jedenkrát se zmínili, že za 4 týdny by měl proběhnout upgrade linky pro navýšení rychlosti. Jsou to dva měsíce od slíbeného upgradu a výsledek je stále tragický. Ve smlouvě mám samozřejmě agregaci 20:1. Je normální, aby takto firmy šidili klienty a v klidu jim to procházelo? Vyplnit a odeslat formulář dotazů se mi nepodařilo, proto píšu sem.

Jen pro informaci - pokud chápu dobře agregaci - pokud sibudu platit 500Kč za 25Mbit s agregací 20:1 - a tedy rychlost připojení mohu mít klidně jen 1,25Mbitů? Protože jsou dny, kdy se rychlost nepřiblíží ani k této min. hodnotě.

děkuji Prouza


Produkt

STA 25 Náročného uživatele 25 Mb/s 25 Mb/s neomezeno 449,- Kč

Rychlý drát, s.r.o.
Internacionální 1225, 165 00 Praha 6 - Suchdol
http://www.rychlydrat.cz
poradna@rychlydrat.cz
27185508


Požadované řešení

Odstoupit od smlouvy bez sankcí. Tedy za vyplacení nějaké částky za nedodržení doby, pro kterou jsme smlouvu sepisovali. Tuším že to je nějakých 25% z celkohého doplatku za měsíce, které chybí do dovršení dvou let od doby prvního připojení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 08:23, před 9 lety

Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně podnikatele poskytující veřejně dostupnou službu elektrotechnických komunikací, je podnikatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Zákazník by měl v tomto případě v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u podnikatele reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a podnikatelem.

Všeobecné podmínky společnosti Rychlý drát, s.r.o., které tvoří nedílnou součást smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb, uvádí bodě 2.3., že reklamaci je nutné uplatnit na adrese Poskytovatele či na jeho e-mailové adrese uvedené ve Smlouvě. Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost účastníka uhradit vyúčtovanou, i spornou cenu.

Doporučujeme však uplatnit reklamaci písemnou prokazatelnou formou, nejlépe doporučeně s dodejkou. Poskytovatel služby je pak povinen vyřídit reklamaci služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace podnikatelem musí být provedeno prokazatelným způsobem.

Co se týče rozsahu poskytované telekomunikační služby je poskytovatel zavázán udělit účastníkovi přístup k síti internet s technickými parametry sjednanými v uzavřené smlouvě. Pokud podnikatel neposkytuje službu řádně v souladu se smlouvou, je možné službu reklamovat a dožadovat se přiměřené slevy (doporučujeme písemnou formu).

Vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou je možné, avšak společnost si může nárokovat úhradu za předčasné ukončení smlouvy. Výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2016 16:09, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.