Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#8331Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2015, před 9 lety

Radim Nytl

Znění stížnosti

Dne 21.10.2015 jsem zakoupil v Lidlu, pob. Litoměřice, vysavač na popel Parkside. Ihned po zakoupení jsem velmi šetrně (jako to dělám vždy u všech výrobků) otevřel kartonový obal a jal vyzkoušet fuknčnost. První po ruce se nabízela hlava vysavače s motorem, vše ostatní bylo zabaleno ve zvláštních obalech, které jsem žádným způsobem nenarušil. Při vyzkoušení bylo zjištěno, že nefunguje přepínač on/off, tedy že vysavač nejde vůbec pustit. Hned následující den byl vysavač vrácen prodejně ve stavu naprosto netknutém a podána reklamace s oprávněným požadavkem vrácení peněz. Po asi 25 dnech přišla sms o "vyřízené reklamaci", tudíž jsem zašel opět do Lidlu, kde mi bylo sděleno, že reklamace "nebyla uznána" a byl mi přinesen ten stejný nefunkční stroj. "Vyřízenou reklamaci" jsem nepřijal a čekám na vyjádření Lidlu - počítám, že bude obdobné. Přístup fy Parkside považuji za naprosto absurdní a o to víc žádám navrácení peněz (999 Kč), které nefunkční vysavač stál.


Produkt

Vysavač popela Parkside PAS 500 D3


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 11:56, před 9 lety

Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).

Podle popisu ve stížnosti byl vysavač zakoupen spotřebitelem dne 21.10.2015 v provozovně podnikatele, proto je třeba na právní vztah aplikovat nový občanský zákoník, konkrétně jeho ustanovení § 2169 odst. 1 zákona, který upravuje určitou hierarchii nároků z vadného plnění. Podle tohoto ustanovení se uplatněná a prodejcem uznaná reklamace zboží řeší přednostně bezplatnou opravou vady věci, za předpokladu, že je možné opravu snadno a rychle provést, není-li to však vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, ale pokud se vada týká jen součásti věci, může kupujícím požadovat jen výměnu součásti. Teprve v případě nemožnosti opravy věci, popřípadě nemožnosti dodání nové bezvadné věci, může spotřebitel odstoupit od uzavřené kupní smlouvy a požadovat vrácení zaplacené finanční částky na základě uzavřené kupní smlouvy.

Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, hledí se na ní jakoby zboží bylo vadné již při převzetí. Do 6 měsíců od koupě by tak prodejce měl prokázat (nejen tvrdit), že vysavač byl v době převzetí v pořádku a vyvrátit tak důkazní břemeno, které na něm leží, a to, že věc je vadná dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku.

Spotřebitel má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění případného zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Rozhodl-li však prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2015 17:18, před 9 lety

Vážený zákazníku,

Vaši stížnost týkající se reklamace vysavače popela Parkside jsme prověřili. K reklamaci je přiloženo vyjádření. Servis prověřil tuto vadu a výrobek jim šel spustit. Důvodem, proč výrobek nefungoval, byl špatně nasazený koš filtru, který spíná spínač - jedná se o bezpečnostní opatření, které je popsáno také v návodu k výrobku na straně 59.
Výrobek je v tuto chvíli v litoměřické prodejně a můžete si jej kdykoli vyzvednout.
Věříme, že výrobek bude fungovat bez problémů a budete s ním spokojen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.11.2015 21:26, před 9 lety


Radim Nytl

Hodnocení: