Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
měl bych jen takový dotaz po následném hovoru od této společnosti a přečtení zde co je ta společnost zač, jsem se dovolal na zákaznickou linku s tím, že mi řekl, že to bude zrušeno hovor mám nahraný po zkušenostech od ostatních spotřebitelů a proto se chci zeptat jestli mi nahraný hovor pomůže následně u soudu kdyby se tak nestalo a ten odběr nezrušili
Děkuji Denemark
holící strojek
zda se nahraný hovor kde mi pán říká, že to bude zrušeno bude k něčemu
|
Tweet |
V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem prostředky komunikace na dálku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku má spotřebitel právo od smlouvy od odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze od smlouvy odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice EU o právech spotřebitelů v b. 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel či třetí strana jiná než přepravce, která byla určena spotřebitelem, získá zboží do fyzického držení, přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
Využije-li spotřebitel svého práva odstoupit od smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Zákon dále říká, že textová podoba je zachována, jsou-li údaje poskytnuty takovým způsobem, že je lze uchovat a opakovaně zobrazovat.
Vhledem k tomuto ustanovení doporučujeme spotřebiteli zaslat oznámení o odstoupení od smlouvy též písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Postačí však zaslání emailu či textové zprávy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.