Společnost


Navis trade s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#8338Neakceptované odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2015, před 9 lety

Elmar Tausinger

Znění stížnosti

V lednu tohoto roku jsem u dané společnosti zakoupil mobilní telefon. Ten jsem 30.7. byl nucen reklamovat pro pravděpodobné selhávání softwearu. Reklamace byla přijata. Na reklamačním protokolu byla předtištěna 60ti denní reklamační lhůta. 58. den (25.9.) byl telefon připraven k převzetí ale projevoval stále některé z reklamovaných závad - odmítl jsem nabízenou "reklamaci reklamce". A taktéž z důvodu nenavrácení kupního dokladu jsem telefon zanechal na prodejně. Den 62. (29.9.) mi bylo písemně potvrzeno, že telefon není opraven a bylo zaprotokolováno, že požaduji odstoupení od smlouvy. Přesto mi prodejce poté písemně sdělil, že telefon je již v pořádku a mohu si jej vyzvednout. Vzhledem k tomu, že však byl opraven po domnluvené lhůtě a já již měl telefon nový, trvám stále na vrácení peněz. Prodejci byly všechny tyto skutečnosti sděleny taktéž mailem. Taktéž mu byla předána písemná žádost o odstoupení od smlouvy. Uběhlo 14 dní na vrácení peněz. Následně jsem prodejci poslal s dodejkou předžalobní výzvu. Uběhlo 7 dní na zaplacení. Prodejce však nadále vyplacení peněz odmítá a nabízí mi opravený telefon.


Produkt

mobilní telefon Nokia Asha 300


Požadované řešení

Požaduji nadále vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 15:40, před 9 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

V případě, že prodávající nevrátil spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereagoval-li prodávající ani na tuto výzvu, je vhodné vyhledat právní služby a svého práva se domáhat soudní cestou. Seznam advokátů je možné vyhledat mimo jiné na webových adresách www.dtest.cz/advokati nebo vyhledavac.cak.cz/Units/_Search/search.aspx.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2016 15:56, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.