Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
pravidelne si objednavam zbozi na internetu a nechavam si ho posilat domu pres sluzbu Ceske posty - "Balik do ruky". Pokazde mi prijde oznameni bud emailem nebo smskou, vyjimecne obema zpusoby, o tom, ze zasilka byla prevzata a o jejim doruceni budu informovana. Jiz pri objednavani vim datum doruceni, beru si na tento den dovolenou, nebot posta je daleko mam po operaci ramene. Ve vetsine pripadu, tak z 99%, u nas dorucovatel nezazvoni a pak mam ve schrance oznameni, ze jsem nebyla k zastizeni a mohu si zasilku vyzvednout sama na poste. Tuto skutecnost jsem jiz nekolikrat resila, naposledy me pani vedouci ujistila, ze domluvila dorucovatelum a ze ji slibili, ze se tato situace nebude jiz opakovat. Uverila jsem ji a opet si nechala poslat zasilku pres sluzbu „Balik do ruky“. Od rana jsem byla doma a cekala na tento balik. Od 14 hod jsem se marne snazila dovolat na tel. cislo, ktere mi dala pani vedouci, v pripade, ze by se tato situace opakovala, ale bohuzel nikdo telefon nezvedal a v 15,50 mi prisla sms zprava, ze jsem nebyla k zastizeni a balicek si mohu vyzvednout na poste. Kdyz pominu cenu techto sluzeb a neustaleho telefonovani a zjistovani, neprijde mi, ze by toto chovani bylo v poradku.
"Balik do ruky" - nedoruceni zasilky z duvodu nezastizeni adresata
Byla bych rada, kdyby zasilky byly doruceny tak, jak maji.
|
Tweet |
Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta).
Obecně lze ale uzavřít, že podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat stížnost přímo poště.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman