Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na e-shopu http://peeptoe.cz/ jsem si objednala před rokem plavky a bez problému mi přišli. Tento rok jsem si objednala kabát, ale našla jsem stránky http://modish.cz/, kde byl kabát (http://peeptoe.cz/obleceni-doplnky/bundy-a-kabaty/damsky-sedy-kabat.html) za cenu 790Kč bez poštovného s platbou předem, objednala jsem jej tam a přišel mi potvrzovací email od webu http://peeptoe.cz/. To mě překvapilo, ale má zkušenost byla dobrá a tak jsem čekala. Samozřejmě nemám ani zboží ani peníze a nikdo nekomunikuje!
Rekapitulace:
15.10 2015 objednávka na http://modish.cz/
15.10 2015 platba 790Kč uhrazena na účet 2111892426/2700
26.10 2015 urgence na oba emaily (weby) se screenem platby
3.11. 2015 přišel mi automatický email o přijetí platby (asi jako výsměch)
Dále žádná komunikace!
Prosím touto cestou o radu jak postupovat k vymožení finančních prostředků? Děkuji předem Lucie
http://peeptoe.cz/obleceni-doplnky/bundy-a-kabaty/damsky-sedy-kabat.html
Emailovou podobou jsem eshop žádala o zaslání zboží, následně jsem zaslala email s tím, že pokud zboží nemají ať mi navrátí finanční prostředky na číslo účtu. Dnes už chci pouze finanční prostředky!
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět můžete prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zboží, může se jednat i o trestný čin podvodu, případně přestupek proti majetku. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Dobrý den,
stav u objednávky byl zpětně chybou změněn, zboží je odesláno a na cestě k Vám. V případě problémů nás kontaktujte skrz formulář na webových stránkách.
Omlouvám se za komplikace.
Hezký den
Spotřebitelka má nyní možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.
Dobrý den, společnost sice reagovala a změnila emailem stav objednávky na odesláno, ale nic nezměnilo. Nemám zboží, nemám peníze a společnost nereaguje. Odeslala jsem písemně s dodejkou dopis s odstoupením a následně to budu řešit přes právníka.
Děkuji za snahu a čas.
L.E.
Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.