Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dorazilo jiné zboží,a komunikovat s firmou February s.r.o. nelze.Mají uvedený neplatný telefon,a po emailu jsou odmítaví a to i včetně drzostí v komunikaci,samozřejmě i včetně urážek.
naprava a zaslání původního produktu
|
Tweet |
V tuto chvíli jsou k dispozici dva možné postupy. Prvním je uplatnění reklamace pro vadné zboží a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu za předpokladu, že neuplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží. Spotřebitel dle popisu ve stížnosti preferuje postup první, tedy reklamaci.
Jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje právě i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno. Prodejce je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy bud vadu opravit (což není v tomto případě možné), nebo výměnou za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak máte právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Druhá možnost, tedy odstoupení od smlouvy do 14 dní bez udání důvodu při smlouvě uzavřené po internetu, je případně jednodušší. Zde stačí pouze zboží zaslat v této lhůtě zpět prodejci dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde však spotřebitel nemůže po prodejci požadovat proplacení nákladů na zaslání zboží zpět, pouze pokud by prodejce o této povinnosti spotřebitele nepoučil, např. formou obchodních podmínkách (§ 1832 odst. 3 výše uvedeného zákona). Prodejce musí peníze vrátit nejpozději do 14 dní od uplatnění odstoupení od smlouvy dle § 1832 odst. 1 výše uvedeného zákona.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (February s.r.o., Libenice 80, 280 02). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace zboží, případného odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy k vrácení peněz) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné. Spotřebitel však musí být schopný prokázat, že písemný projev vůle došel do sféry jeho příjemce (podací lístek, dodejka).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.