Společnost


Anita Bučková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8352Neuznání nároku na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem v zákonné lhůtě 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2015, před 9 lety

Jana Kotučová

Znění stížnosti

Dne 18.9.2015 jsem uzavřela kupní smlouvu přes e-mail, kde bylo přesně specifikováno požadované zboží, jeho kupní cena, že se jedná o závaznou objednávku (potvrzeno oběma stranami). Dále byl prostřednictvím elektronické komunikace vymezen způsob doručení a platby - osobní odběr na prodejně a platba při převzetí.

Dne 2.11.2015 jsem převzala zboží, které již bylo při mém příchodu vybalené z originální krabice. Současně jsem vyjádřila nespokojenost s barvou zboží, ale paní mi vysvětlila, že je to dáno umělým osvětlením.

Následující den jsem na denním světle zjistila, že se barva neshoduje s barvou na webových stránkách na jejichž základě jsem zboží objednala.

Dne 5.11.2015 jsem tedy navrátila zboží na prodejnu s požadavkem na odstoupení od smlouvy v rámci 14 dnů. Byla mi vypsána pouze reklamace na barvu a 7.11. mi bylo oznámeno zamítnutí reklamace. Proto jsem se rozhodla znovu a oficiálně uplatnit právo na vrácení zboží do 14 dnů a dne 9.11.2015 zaslala oznámení o odstoupení od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem.

Dne 15.11.2015 mi přišlo vyjádření od právního zástupce paní Bučkové, že shledává odstoupení od smlouvy neplatné na základě následujících skutečností:
- Údajně k uzavření kupní smlouvy došlo až dne 2.11.2015 v místě podnikání paní Bučkové, kde dle vyjádření došlo k dohodě o předmětu a ceně.
- Mé tvrzení o uzavření kupní smlouvy prostřednictvím elektronické komunikace neodpovídá skutečnosti, neboť se jednalo pouze o návrh - poptávku na uzavření kupní smlouvy.
- Jsem zboží od 2.11.2015 do 5.11.2015 užívala a pak jej vrátila bezdůvodně na prodejnu.

K tomuto bych ráda dodala, že zboží (jedná se o kočárek) užíváno nebylo a ve stavu v jakém bylo převzato, bylo i navráceno na prodejnu (fakticky ani nemohlo k užívání dojít vzhledem k tomu, že jsem stále těhotná).


Produkt

set kočárku a příslušenství (hluboká korba, sportovní kočárek, fusak, přebalovací zaška a adaptéry na autosedačku) značky JOOLZ DAY 2015, edice země, barva elephant grey + autosedačka Cybex


Požadované řešení

Žádám o navrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2015 20:37, před 9 lety

Je-li smlouva uzavřena prostředky komunikace na dálku, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží. Tímto způsobem se občanský zákoník snaží chránit spotřebitele před bezvýhradným zakoupením zboží, jehož jakost si nemohl osobně zkontrolovat před uzavřením smlouvy. Toto právo spotřebitele vyplývá přímo ze zákona a nelze ho smluvně nijak omezit.

K uzavření smlouvy dochází dle § 1745 občanského zákoníku okamžikem, kdy přijetí nabídky nabývá účinnosti. Ustanovení § 1740 odst. 1 obč. zák. pak říká, že osoba, které je nabídka určena, nabídku přijme, projeví-li s ní včas vůči navrhovateli souhlas. Byla-li tedy elektronická objednávka zboží stejným způsobem potvrzena, došlo k platnému uzavření smlouvy, a to smlouvy distanční. Na věci nic nemění ani skutečnost, že si spotřebitelka poté zboží osobně vyzvedla na prodejně.

Spotřebitelce doporučujeme upozornit prodávajícího na účinnost výše uvedených ustanovení zákona a trvat na odstoupení od smlouvy. Komunikaci je vhodné vést písmeně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Při odstoupení od smlouvy je vhodné prodávajícímu určit lhůtu k vrácení finančních prostředků. Po marném uplynutí této lhůty lze na prodávajícím vymáhat též úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 12:51, před 9 lety

Od podnikatelky jsme obdrželi následující vyjádření jejího právního zástupce adresované spotřebitelce:

Vážená paní inženýrko,

oznamuji Vám, že jsem převzal právní zastoupení paní Anity Bučkové, soukromé podnikatelky, IČ 72488981, bytem Kyjov, Nádražní 1075/8 ve věci nároků týkající se odstoupení od kupní smlouvy s Vaší osobou ohledně setu kočárku značky Joolz Day Edice Země 2015 komplet set+ DÁREK autosedačka Cybex, varianta Elephant Grey, kdy od této kupní smlouvy jste odstoupila dne 9.11.2015. K obsahu Vašeho oznámení sděluji následující:

Vaše oznámení o odstoupení od kupní smlouvy týkající se předmětu smlouvy shora uvedeného datované dne 9.11.2015 považuji za neplatné pro rozpor se zákonem, kdy v daném případě nejsou dány zákonné podmínky pro postup dle § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění, neboť k uzavření kupní smlouvy došlo dne 2.11.2015 v místě podnikání mé klientky v Kyjově, Jungmannova 499, kde došlo k dohodě o předmětu a ceně. Předmět smlouvy jste si řádně prohlédla a zaplatila kupní cenu ve výši 31.090,- Kč, kdy o této skutečnosti byl vystaven řádný účetní doklad. Vámi uváděné tvrzení o tom, že byla uzavřena kupní smlouva prostřednictvím elektronické komunikace, neodpovídá skutečnosti, neboť se jednalo pouze o návrh- poptávku na uzavření kupní smlouvy. V dané věci uvádím, že moje klientka neporušila žádné zákonné ustanovení a je touto kupní smlouvou vázána, kdy jste byla vyzvána k převzetí zboží, které jste od 2.11.2015 do 5.11.2015 užívala a poté jste jej bezdůvodně vrátila na prodejnu mé klientky.

Závěrem uvádím, že moje klientka nebude vracet kupní cenu, naopak uvádí, že jste v prodlení s převzetím zboží a pokud se domníváte, že Váš nárok je důvodný, což si nemyslím, tak je možno podat žalobu k příslušnému soudu.

S pozdravem

JUDr. Z. B., advokát

za Anitu Bučkovou

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 12:57, před 9 lety

V daném případě bude záležet zejména na možnosti prokázat, že k uzavření smlouvy došlo ještě před osobním odběrem zboží, a to elektronicky. Má-li spotřebitelka k dispozici emailovou komunikaci, která dokládá uzavření kupní smlouvy tímto způsobem, doporučujeme jej podnikateli předložit spolu s písemným odstoupením od kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.11.2015 13:49, před 9 lety


Jana Kotučová

Dobrý den,

mohu tedy prosím požádat dTest o nezávislé posouzení, zda došlo k uzavření smlouvy na základě elektronické komunikace, kterou přikládám? Stejnou komunikace má k dispozici paní Bučková i její advokát pan Buček.

Moc děkuji a přeji hezký den,

J. Kotučová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 14:39, před 9 lety

Z emailové komunikace vyplývá, že obě strany považují objednávku zboží učiněnou elektronicky za závaznou. To znamená, že došlo k platnému přijetí nabídky a vzniku závazku. Od okamžiku takto učiněného projevu vůle mají strany vzájemná práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy a případně ze zákona. Potvrzením objednávky se kupující zavazuje zboží v určeném termínu převzít a zaplatit kupní cenu, prodávající má naopak povinnost dodat zboží ve stanovené jakosti.

Kupní smlouva jakožto konsenzuální kontrakt je účinná okamžikem vzájemně projeveného souhlasu stran. To znamená, že k jejímu vzniku není zapotřebí, aby došlo k fyzickému předání předmětu smlouvy. Povinnosti dodat zakoupené zboží a zaplatit kupní cenu jsou již důsledkem vyplývajícím z uzavřeného závazku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:33, před 9 lety

Podnikatelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.