Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
23.10.2015 – prohlídka vystaveného VW Tiguan na pobočce v Praze a následně nabídka nově vykoupeného vozu v konfiguraci , kterou jsem požadoval, vykoupen 22.10.2015 v Jihlavě
26.10.2015 – prohlídka vozu VW Tiguan r.v.2011, 4x4, převezeného z Jihlavy, dle informace obchodníka ( p. Ch.) , dle popisu na www a dle prodejního označení (cedule v autě) deklarován jako vůz koupený nový v ČR, po 1.majiteli, výbava Sport & Style, kožené sedadla, zařazen do kategorie B. Vůz byl velmi špinavý a po zkušební jízdě, při které se projevilo poškozené uložení přední nápravy (akceptoval jsem), jsem složil rezervační zálohu s tím, že se navečer zastavím, auto bude připravené k prodeji, bude sepsána kupní smlouva a pojistná smlouva. Dále bylo domluveno, že převod vozu vyřídí AAA na své náklady. Platba bude v hotovosti + bude protiúčtem vykoupen vůz Ford C-MAX r.v. 2005 . Dopoledne při zkušební jízdě i navečer při přípravě kupní smlouvy jsem žádal o předložení „velkého“ TP, ale bylo mi sděleno, že kvůli krátké době od výkupu je TP v Jihlavě , při uzavření smlouvy jsem reklamoval špatně vyplněný předávací protokol. V rozporu s předávacím protokolem vůz neměl kožené sedačky, kupující nebyl seznámen s doklady k vozu, vůz neměl ostřik hlavních světlometů, na vůz nebyla poskytnuta sleva, a další. Obchodník p. B. mi vysvětlil, že není oprávněn měnit údaje v předávacím protokolu a neexistenci dokladů vysvětlil, tak, že se jedná např. o leasing.smlouvy a ne o TP, který jsem požadoval. TP je prý stále na cestě z Jihlavy, a nemám se obávat, vše je v pořádku. Společně s kupní smlouvou jsem také podepsal pojistnou smlouvu – poj. KOOPERATIVA – produkt NaMíru. V 20.30h jsem smlouvy podepsal, vůz zaplatil a v 20.50jsem z AAA odjížděl a v 21h pobočka v Praze zavírá.
27.10.2015 – telefonická žádost o zaslání kopie TP, reklamace předávacího protokolu, reklamace pojistné smlouvy (přepojištěno – jako příplatková výbava připojištěny kožené sedačky, přestože jsem obchodníka p. B. upozornil, že vůz kožené sedačky nemá). Telefonující slečna vše „zapsala“ s tím, že si určitě někdo ozve.
28.10.2015 - svátek
29.10.2015 – evidenční prohlídka , záležitost trvající skoro 3hodiny, při osobní návštěvě STK vyřízeno za 10minut
30.10.2015 – opakovaná telefonická žádost o zaslání kopie TP, reklamace předávacího protokolu, reklamace pojistné smlouvy. Dále reklamace počtu vlastníků vozu – vůz jsem si nechal prověřit a byla mi sděleno, že vlastníků vozu, uvedených v TP je více než jeden. Telefonující slečna vše „zapsala“ s tím, že si určitě někdo ozve.
31.10.2015 – v 13,30h email na ombudsmana AAA
31.10.2015 – odpoledne telefonát z AAA, domluvena schůzka na středu (4.11.2015), měly by být připravené doklady k vozu
2.11.2015 – email od ombudsmana AAA, že moji stížnost předal k vyřešení
4.11.2015 – telefonát na AAA, doklady připravené nejsou , schůzka odložena
5.11.2015 – osobní návštěva na pobočce v Praze bez předchozí domluvy a moje žádost o jednání s někým, kdo je schopen vysvětlit, kde jsou doklady od vozu, a dále jsem chtěl jednat s někým, kdo je oprávněn jednat o chybně uvedených údajích v předávacím protokolu, chybně specifikované pojistné smlouvě a o skutečnosti, že vůz byl označen jako vůz po 1.majiteli a s koženými sedačkami, a ani jedno neodpovídá skutečnosti. Nejdříve jsem jednal s technikem, který opravil údaje v předávacím protokolu, kromě údaje „Seznámen s doklady“ prý pro změnu nemá oprávnění, a neví, kdo by změnu mohl provést. Po cca 1 hodině čekání jsem se setkal s manažerem, který se teprve na vyžádání představil jako p. H. a od začátku jednání se choval velmi arogantně. Dle jeho názoru se žádná chyba nestala (předávací protokol byl již částečně opraven, pojistná smlouva ne), v rozdílech ve výbavě a počtu majitelů u nabídky mezi inzerovaným vozem a skutečností, žádný problém nevidí, a jestliže to jako problém vnímám, byla mi nabídnuta kompenzace ve výši 1000Kč. Na otázku, jaký je dle jeho odborného odhadu rozdíl v hodnotě vozu s jedním majitelem v TP a koženýma sedačkama a vozem s více majiteli v TP a bez kožených sedaček mi manažer p. Hromádka neodpověděl.
Rozešli jsme se s tím, že za této situace uvažuji o vrácení vozu, a pokud by měl pro mne nějakou jinou nabídku, tak ať ji nechá u p. B., se kterým se musím setkat, jakmile se p. B. podaří objevit doklady k vozu.
6.11.2015 – telefonát z AAA, příjemná slečna mi oznamuje , že doklady k VW jsou připravené na pobočce v Praze k osobnímu vyzvednutí.
6.11.2015 – v servise VW na Praze 5, technik zjišťuje, že kola jsou zajištěna bezpečnostnímu šrouby, přestože technik AAA tvrdil opak, a v předávacím protokolu je toto uvedeno, takže nejde provést výměnu kol.
9.11.2015 – osobní návštěva pobočky v Praze, předání dokladů. Poprvé mám v ruce TP a potvrzuji si, že počet majitelů je víc než jeden . V dílně AAA odstranili během 1 hodiny bezp.šrouby, sice za cenu lehkého poškození jednoho AL disku, ale ve srovnání s představou, že budu celou zimu jezdit na letních gumách, vlastně maličkost.
Dále :
U soudního znalce je zadán posudek, který má za úkol stanovit cenu inzerovaného vozu( 1.majitel, výbava) a cenu vozu, který má více majitelů uvedených v TP a odlišnou výbavu, podle toho o jakou částku se bude jednat, budu postupovat dál.
Mám připravený dopis na ČOI , protože při výkupu auta v AAA asi dochází k nějaké systémové chybě, protože jinak není možné, aby v specifikaci vykoupeného vozu bylo tolik chyb a určitě je jen náhoda, že všechny vůz oproti skutečnosti spíše vylepšují .
VW Tiguan, SPZ : 7B9 7700
sleva
|
Tweet |
Pokud jedna ze smluvních stran poruší závazek podstatným způsobem, může druhá strana od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení smluvní povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Více informací ohledně odstoupení od kupní smlouvy pro její podstatné porušení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni.
Pokud kupující zakoupil věc pro jiné než podnikatelské účely, vztahují se na něj ustanovení občanského zákoníku na ochranu spotřebitele. Při koupi spotřebního zboží obchodník odpovídá spotřebiteli, že věc má vlastnosti, které byly sjednány nebo se dají očekávat. Není-li tomu tak, je věc vadná. Spotřebitel je v takovém případě oprávněn věc reklamovat v době dvaceti čtyř měsíců od jejího převzetí. Jelikož se v daném případě jedná o použitou věc, mohly si smluvní strany ujednat zkrácení doby na uplatnění reklamace a to až na jednu polovinu zákonné doby (tedy na dvanáct měsíců).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel požadovat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Vážená paní Novotná,
chápu tedy dobře, že problémovou skutečností, kterou jste nevěděli, je odlišný počet majitelů? (dva místo jednoho) Jakou slevu si za toto pochybení představujete? Jedná se opravdu o lidskou, ne systémovou chybu při zadávání vozu do systému. Děkuji, Vojtěch Toráč
Přeji hezký den, děkuji za reakci, lidské chyby chápu, škoda, že ze celých 14dní co jsem snažil od pracovníků AAA Auto a.s. získat TP k zakoupenému vozu, mě všichni tvrdili, že s doklady je vše v pořádku.
Na stránkách společnosti AAA Auto a.s. v sekci nazvané "Co zvyšuje při prodeji cenu" je mimo jiné uvedeno "první majitel", z toho tedy usuzuji, že tento údaj má vliv na cenu a prodejnost vozu.
Pracovníci AAA Auto a.s. určitě při výkupu vozu otázku počtu majitelů řeší, a určitě ji i umí vyjádřit finančně.
Já odborník nejsem, takže jsem zadal stanovení tržní ceny vozu soudním znalcem, s požadavkem, aby byla stanovena cena pro situaci, kdy je v TP uveden pouze jeden majitel, a dále pro situaci, kdy je uvedeno majitelů více. Nejde mi o výslednou cenu, ale o procentuální rozdíl obou cen. Takto stanovenou částku (rozdíl odhadních cen), včetně vynaložených nákladů na znalecký odhad, budu požadovat po společnosti AAA Auto a.s..
Při osobním setkání jsem žádal manažera p. H, o nějaké rozumné řešení, dozvěděl jsem se, že vše je pouze můj problém, on v tom žádné pochybení neviděl, takže se snažím svůj problém řešit :-).
Na moji žádost pracovníci AAA Auto a.s. dodatečně opravovali v předávacím protokolu hodně chyb a všechny chyby vůz tkzv. vylepšovaly ( ve výbavě vozu byly uvedeny kožené sedačky), a v pojistné smlouvě, byly kožené sedačky připojištěny, přestože jsem na to pracovníka upozorňoval, že vůz kožené sedačky nemá. Na fakt, že se jednalo o jednoduchý prodej za hotové je těch "lidských" chyb v neprospěch zákazníka trochu mnoho.
Zdravím a těším se na návrh řešení ze strany AAA Auto a.s.
VN
Dobrý den, vůz nebyl kupován po 1.majiteli, proto byla výkupní i prodejní cena správně a na tom není nutno nic měnit. Vlivem lidské chyby byl ale špatně zapsán první majitel, počkáme tedy na posouzení soudním znalcem, který se tomu věnuje. Vojtěch Toráč
Přeji hezký den, mne jako zákazníkovi nezbývá nic jiného než pracovat s informacemi, které získám od prodejce vozu. Vůz byl označen cedulí, kde bylo uvedeno, že je po prvním majiteli, stejná informace byla i na www společnosti AAA Auto a.s. Chtěl jsem si údaje ověřit v TP, ale ten mi nebyl předložen (údajně se vyřizovalo cosi v Jihlavě), správnost údajů o voze potvrdil ústně prodejce p.Ch. při prohlídce vozu.
"Akademická" otázka, jestliže byla dle Vašeho tvrzení cena stanovena správně, jaká by byla cena v případě, že by majitel byl opravdu a pouze jeden :-), nebo tento údaj nemá na cenu žádný vliv ?
Zdravím
VN
p.s. v příloze kopie "prodejní cedule" umístěné za sklem vozu na prodejní ploše společnosti AAA Auto a.s..
Dobrý den, počet majitelů vliv na cenu mít může a nemusí, to je opravdu akademická otázka.
Přeji hezký den, kdyby se nejednalo o vůz za 400tKč, tak je Vaše odpověď docela legrační, nezbývá než počkat, jaký názor bude mít soudní znalec.
Zdravím
VN
Hezký den i vám, odpověď je možná legrační, ale na takovou otázku opravdu jediná možná :-) Počkáme tedy na názor soudního znalce. Už to budou 2 měsíce, tak by měl brzy dodat posudek. Vojtěch Toráč
Přeji hezký den,
+ drobná technická poznámka : dva měsíce uběhly od prodeje vozu, 14 dní mi trvalo, než jsem od společnosti AAA Auto a.s. získal velký TP, pak jsem dvakrát kontaktoval "ombudsmana" AAA Auto a.s. a snažil jsem se problém vyřešit dohodou. Po mém prvním emailu mi pracovník z kanceláře "ombudsmana" zatelefonoval a ujistil mne, že v případě potíží mám napsat, můj druhý email už bez jakékoliv reakce), pak byly "šťastné a veselé", takže dejme panu odhadci trochu času :-).
Časová prodleva od data prodeje vozu není podstatná, cílem posudku je získat odborný názor znalce, zda informace o počtu předchozích majitelů prodávaného vozu má vliv na prodejnost a prodejní cenu.
Znalec se snad s posudkem odborně vypořádá, jedná se pravděpodobně o velmi složitý problém, cituji z Vaší odpovědi: "Dobrý den, počet majitelů vliv na cenu mít může a nemusí, to je opravdu akademická otázka."
Zdravím.
VN
V pořádku, vycházel jsem z Vašeho úvodního mailu, kde 15/11 píšete "U soudního znalce je zadán posudek, který má za úkol stanovit cenu inzerovaného vozu."
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.
Přeji hezký den, zadáno vypracovaní znaleckého posouzení ceny vozu s ohledem na deklarovaný a skutečný počet předchozích majitelů (uskutečněna prohlídka vozu, předány potřebné dokumenty), čekám na výslednou zprávu.
Zdravím
Viktor Novotný
Děkuji, dejte potom vědět. Vojtěch Toráč
Přeji hezký večer, mám zpracovaný znalecký posudek, cena vozu je stanovena na nižší částku než byla kupní cena (rozdíl větší než 5000 Kč. Při koupi vozu jsem byl nepravdivě informován (počet majitelů) a byl jsem uveden v omyl. Vzhledem k postoji zástupce autobazaru AAA Auto (osobní schůzka s manažerem p.H. a i diskuze s p. V.T.) považuji za vhodné podat trestní oznámení - trestný čin podvodu.
Zdravím.
VN
Dobrý den,
pošlete mi prosím posudek na vojtech.torac(zavinac)aaaauto.cz. Děkuji.
Přeji hezký den, vůz byl znalcem odhadnut na 360 800Kč, jedním ze faktorů ovlivňujících výslednou cenu byl i počet předchozích majitelů.
Zaslání posudku myslím není na místě :-), určitě budete mít možnost se s ním, jako žalovaná strana, seznámit.
Zdravím
Viktor Novotný
Dobrý den,
pokud už tedy onen posudek po více než 4 měsících konečně vznikl a my ho tu 4 měsíce diskutovali, je mi divné, proč je najednou utajený :-). Toto fórum má sloužit spotřebitelům i k tomu, aby dosáhli naplnění svých požadavků v dohodě se společností. Pokud volíte jinou cestu a dohodu zavrhujete, je to Vaše právo, pak ale nevím, o čem tu máme jednat.
Vojtěch Toráč
Přeji hezký den,
hezky napsáno :-), hned druhý den po koupi vozu jsem se snažil domluvit s pracovníky firmy AAA (arogantní manažer p. H.), dvakrát jsem kontaktoval ombudsmana firmy AAA, poprvé reagoval s příslibem, že se věc řeší, podruhé bez reakce, teprve po 14dnech od koupi vozu jsem dostal do ruky doklady od vozu, píšeme se jak je vliv počtu předchozím majitelů na cenu vozu složitá akademická otázka (cituji z Vašeho vyjádření dne 21.12.2015), sdělil jsem Vám cenu na jakou byl vůz odhadnut, co bych měl ještě udělat víc ?
O rozumnou dohodu se snažím od koupi vozu, ale asi jsem nabídku k vyřešení věci od AAA ve Vašich textech přehlédl, můžete mi ji připomenout.
Zdravím
Viktor Novotný
p.s. v tuto chvíli mám znalecký posudek (cenu jsem Vám sdělil) a čekám na výsledek právního rozboru, nebude to zítra, takže k dohodě je stále prostor :-), jen se zvyšují náklady, jejichž kompenzaci budu požadovat.
Rád připomenu. Psali jsme si, že počkáme na vyjádření znalce- a to už od 4.ledna. Od té doby stále čekáme. Nyní, kdy je posudek hotov, je tajný. Z jakého důvodu? Tvrdíte-li něco o závěrech soudního znalce, je fér takové tvrzení nějak podložit. Do té doby je to opravdu irelevantní a není k čemu se vyjadřovat. Tvrdíte-li nově, že je nutno čekat na výsledek právního rozboru posudku, obávám se, že máme před sebou další 4 měsíce bez jasného smyslu. Bez posudku opravdu není o čem diskutovat na tomto fóru. S pozdravem Vojtěch Toráč
Přeji hezký den, posudek je hotov, co Vás na něm zajímá ? Jméno znalce, cena za posudek, počet stránek, kulaté razítko?.
Koupě vozu byla uskutečněna na základě nepravdivých informací, vůz byl pracovníkem AAA pojištěn na výbavu, kterou nemá.
O čem chcete prosím dál diskutovat ?
V případě problémů v obchodním kontaktu, čekám vždy na nabídku od dodavatele, který problém způsobil, to je myslím zcela standardní postup, nebo mám jít do AAA, čekat opět víc jak dvě hodiny, než bude mít někdo čas schůzka byla předem domluvena), abych se pak dozvěděl, že můj problém nikoho nezajímá.
Čekání mi nevadí, na věci, že AAA uvedla při prodeji nepravdivé informace, čas nic nezmění :-) a z hlediska trestního není obava z promlčení.
Vaše texty jsou nějaká forma nabídky ke smírnému řešení, které nerozumím ?
Zdravím
Viktor Novotný
Rád bych ten posudek viděl, to je myslím přirozený požadavek, zejména po takové době, kdy jím argumentujete. O důvodech, proč ho držíte v tajnosti, můžeme jen spekulovat. Pokud není možné poslat jeho kopii, komunikaci zde ukončíme, je to ztráta času obou stran. Je to jen na Vás. Vojtěch Toráč
Přeji hezký den, abych Vás ochránil před spekulacemi a další ztrátou času, budu řešit způsobem, který jsem Vám psal 28.02.2016, kupní smlouva i znalecký posudek bude součástí spisu.
Zdravím
Viktor Novotný
Tak snad se tedy těch tajných materiálů jednou dočkáme :-) Toto je tedy vše, děkuji.
V tomto případě se mezi stranami sporu bohužel nepodařilo nalézt smírné řešení. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost se k případu naposled vyjádřit a následně jej uzavřít.
Přeji hezký večer, v pátek 4.3.2016 jsem podal vysvětlení podle $61,odst.1, zákona š.273/2008sb. Posudek znalce nebyl potřeba, stačila "prodejní cedule" z vozu, printscreen obrazovky s nabídkou vozu na www.aaaauto.cz (na všech dokumentech je informace : vozidlo po prvním majiteli) a kopie velkého TP.
Děkuji DTestu za zprostředkování komunikace a panu Toráčovi za nabídku smírného řešení, kterou jsem v jeho textech nedokázal najít.
ZDravím
Viktor Novotný
Prosím dtest, aby to tedy za spotřebitele uzavřel sám :-)
Jelikož mezi stranami sporu není možné prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz dosáhnout smírného řešení, stížnost uzavíráme. Spor je případně možné řešit v občanskoprávním soudním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.