Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.9.2014 jsem zakoupila na prodejně v Praze, Národní třída 34 zimní dámské kotníčkové boty v hodnotě 1.599,- kč . Dne 12.11.2015 jsem tyto boty šla reklamovat na pobočku prodejny v Hradci Králové, Brněnská 1825/23a /vzhledem k místu bydliště/. Vada spočívala v prasklém povrchu nad podešví u levé boty. Tuto vadu jsem na botě zjistila den před tím než jsem obuv šla reklamovat (tedy 11.11.1015/, tato skutečnost byla zaznamenána do reklamačního protokolu. Dne 13.11.2015 mi byla reklamace zamítnuta, s tím, že cituji: "na reklamované botě je patrné, že byla vědomě užívána s projevenou vadou. Vada musela být subjektivně vnímána, což snižovalo užitné vlastnosti obuvi, viz prasklý svrchový materiál u podešve u LP v opatkové části" K tomuto závěru dospěla pracovnice na prodejně - údajně kvalitářka p. Mrázková. S tímto závěrem se neztotožňuji, neboť se nezakládá na pravdě, s takto poškozenou botou bych opravdu schopna chodit nemohla a také jsem s ní nechodila a šla ji ihned po zjištění reklamovat. Číslo reklamačního prototolu, v 47/11/15
obuv z účtenky označena 1x1-64-35-0364-0, velkost 40,
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním provedením výrobku, použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Reklamované vady výrobku doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat výrobek k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyjde-li podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude spolehlivě nezávislou odbornou osobou, znalcem, prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k úhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž však i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.