Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Syn objednal od paní Radové přístroj nutribullet. Přístroj přišel
v balíku na dobírku, ale chyběla faktura nebo dodací list, na jehož
základě by mohl být přístroj reklamován. Při spuštění totiž jiskří.
Od té doby paní Radová vůbec nereaguje na telefon ani na email.
Ještě byl zaslán za vyšší cenu, než bylo uvedeno na stránkách obchodu.
vyřízení reklamace zboží - vrácení peněz!
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou. Nevystaví-li prodávající ani tak doklad o zakoupení výrobku, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta ve výši až 1 000 000,- Kč. Dohled nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Pro uplatnění reklamace však tento doklad není potřeba. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. K tomuto účelu by mohl posloužit například výpis z účtu či potvrzení objednávky spotřebitele prodejcem.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou pak účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí.
V případě vadného plnění může spotřebitel požadovat primárně bezplatnou opravu věci. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze požadovat i dodání věci nové. Není-li žádná z předchozích alternativ možná, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Jana Radová, Praha 18, Letňany, Malkovského 597). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace zboží, případného odstoupení od smlouvy pro případ nevyřízení reklamace ve lhůtě, předžalobní výzvy k vrácení peněz) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.