Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jde o reklamaci sat. přijímače Zircon DVB-S2. Přístroj byl zakoupen 19.9.2013. Po cca roce a dvou měsících začal zlobit. Nefungovalo několik programů. Zavolal se na to technik, který prověřil parabolu a kabely. Kostatoval pravděpodobnou závadu příjíče.
Dne 8.12.2014 se podával a reklamci v pobočce firmy, kde se zakoupil tzn. Ustí nad Labem Tyršova 884. Musely jsme koupit nový přijímač, po dobu reklamace.Fungoval bezchybně.
Výsledek reklamce ze dne- nic se neprojevilo, neoprávněná reklamace. Na protokolu je datum převzetí 12.12. (ne tedy 8.12. kdy jsme jej předali v obchodě) a ukončení 17.12.2014.
Přijímač jsme připojily a již druhý den se závada opakovala, část programů opět nefugovala.
Přístroj jsme bezradně dali do šuplíku. Po několikerém přípojení a vyzkoušení několika funkčních karet Skylink jsme znovu reklamovali 23.9.15 kde byla záruční doba prodloužena prý o 5 dní.Takže byla možná.
Výsledek reklamace : nic se neprojevilo, reklamace není oprávněná.
Na prodejně v Teplicích(Masarykova 1951), kde jsme satelit reklamovali, nám řekli ať je znovu prověříme případně si i vyfotíme nebo nočíme stav při nefukčnosti a máme na to 20 dní na uplatnění další reklamce.Přechozí trvala 20dní.
Takže jsme znovu prověřily několik na jiné fukční parabole a kartě a i nafotily chybové hlášky + video se zasekávajícím se programem. Dne 26.10. se opět v Tp podávala další reklamce vč. příloh fotografií a videa.
Výsledek reklamce: předchozí reklamace byla přijata po záruce 29.9.2015 takže už ta nebyla možná. Ani těch 5dní neplatí protože první reklamce z 8.12. nebyla uznána.Dále cituji: "Příjímač bežel a byl dlouhodobě v pořádku.Dle fotografie je jasné, že problém
je v zákazníkově kartě, která zrejmě ztrácí klíče. Obvykle se to děje, když je přijímač zapojen do zásuvky s vypínačem přes který zákazník odpojuje přívod el. energie, když je delší dobu vypnutý, klíče tak nelze aktualizovat.Další možností jsou ochozené nebo špinavé kontakty, proto zákazníkovi doporučujeme ogumovat kancelářskou gumou a zdruhé strany podlepit, aby byla v místě kontaktů karta tlustší a docházelo k lepšímu přítlaku. Neoprávněná reklamace."
Jak jsem již psal karet se zkoušelo několik, byli relativně nové a z přijímačů se téměř nevyjímaly( max 5x), takže nemohli být špinavé ani ochozené a hlavně v ostatních používaných přijímačích bezproblémově fungují dodnes.Sat. přijímač ani nikdy nebyl vypínán pokud se osazoval a zkoušel. Přijímač jsem tedy od K+B expert nepřevzal dne 14.11.2015
Zdá se že jde o maskování špatné/nekvalitní integrované čtečky případně celého satelitu. Také je možné že nebyl přijímač testován delší dobu (jak bylo požadováno v druhé reklamaci) tedy alespoň nekolik dní v kuse, kde se závada vždy projevila nebo vůbec.
Reklaci vyřizoval autorizovaný servis INTER-SAT LTD, organizační složka CZ Brno.Sklad 11FCZ Blučina.
Zircon iHD Skylink ready s HbbTV a Portal fukcemi .
Oprava/výměměna či vrácení peněz.
Cena přijímače byla 2599kč
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 627 odst. 1 občanského zákoníku se doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, do záruční doby nepočítá. Záruční doba se tak prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení, ale pouze v případě, že bylo o této reklamaci rozhodnuto kladně. Bylo-li tedy o reklamaci rozhodnuto jako o neoprávněné, záruční doba se nenastavuje.
Byla-li reklamace prodávajícím zamítnuta, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. V daném případě však bude složité prokázat, že se vada na zboží objevila ještě v záruční době.
Prokáže-li posudek výše uvedené a také nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.