Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.7. jsem odeslal na reklamaci telefon zn. Lenovo A820, který ze dne na den nešel zapnout. Společně s telefonem jsem zaslal i původní balení a originální nabíječku, která již svým vzhledem navozuje dojem, že se nejedná o zboží určené pro Evropský trh. Po měsíci čekání mi přišlo e-mailem vyjádření k reklamaci "vaše reklamace bohužel nebyla uznána. Dle vyjádření našeho technika závada musela být způsobena neopatrným zacházením". S tímto vyjádřením jsem nesouhlasil a bylo mi nabídnuto přezkoumání přístroje jiným technikem s čímž jsem souhlasil. Na další vyjádření jsem čekal téměř další 2 měsíce které znělo takto "vaše reklamace je i nadále vedena a uzavřena jako neuznaná. Technik své stanovisko nezměnil". Požadoval jsem tedy přesnější určení závady a jeho příčinu a po delším čase mi bylo odpovězeno "Vážený zákazníku,z níže uvedených důvodů Vaše reklamace nemohla být uznána.
Důvod: mechanicky poškozeno, po pádu"
Telefon jsem si po 4 měsících čekání vyzvedl na adrese výdejny zboží. Součástí balení byl i reklamační protokol, kde zcela chybí vyjádření i podpis servisního technika k dané závadě. Je pouze vyplněna kolonka, že reklamace není uznána a poznámka k vracenému zboží "ťuklý roh". Jedná se o minimální poškození na boku telefonu a rozhodně se nejedná o poškození z důvodu pádu jak mi bylo oznámeno, ale spíš jde o charakter běžného používání. Celá záležitost na mne působí dojmem, že se mojí reklamací vůbec nikdo nazabýval. Dle aktuálního vyjádření, se společnost mým případem nadále odmítá více zabývat a nadále odmítá sdělit konkrétní závadu.
"Dobrý den, bohužel vám zřejmě více možností nenabídnu. Jelikož vaše reklamace nebyla uznána, pokud odešlete k nám telefonu znovu, pravděpodobně nebude opět uznána.
Za našim posouzením si musíme stát. "
Jako příčinu závady /poškození po pádu/ odmítám přijmout, jelikož nic takového se z mé strany nestalo.
Lenovo A820
Oprava telefonu v rámci záruky na zboží.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Z protokolu má být jasně patrný prodejce, spotřebitel (jméno, adresa a jiné kontaktní údaje) a jejich vzájemný vztah (zpravidla datum uzavření kupní smlouvy a předmět koupě), datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace (popis vady) a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (uplatněné právo např. na dodání nové věci či opravu).
Při přebírání vyřízené reklamace spotřebitelem má prodejce povinnost doplnit potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.