Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#8367Matrace - proleženiny

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2015, před 9 lety

Jan Matoušek

Znění stížnosti

Reklamace dvou matrací u kterých se vytvořily proleženiny. Tyto matrace jsem již jednou reklamoval. U této reklamace jsem dostal informace jak postupovat a změřit proleženiny, které musí dosahovat určitých parametrů aby se dala vada reklamovat. Při první reklamaci matrace vyměnili za nové. U druhé reklamace stejných matrací jsem postupoval stejně a počkal až se proleženiny zvětší abych je mohl změřit a nafotit. V reklamaci jsem uvedl, že proleženiny se začaly tvořit cca po roce používaní (ale neměly dostatečnou velikost). Jelikož matrace používám 1-2 dny v týdnu trvalo delší dobu než se proleženiny zvětšily na určitou velikost aby se daly změřit a vyfotit. Od prodejce jsem dostal informaci, že se reklamace zamítá z důvodů nahlášení reklamace až po šesti měsících od vytvoření vady (ale dříve to nahlásit nešlo z důvodů, že matrace nepoužívám každý den a tím pádem trvalo delší dobu než proleženina měla dostatečnou velikost. Jakmile se proleženina zvětšila a tím pádem je vada neslučitelná s používáním je teprve tři měsíce).


Produkt

matrace DIXY


Požadované řešení

Požaduji dobropis (vrácení peněz) abych si mohl koupit nové matrace. Klidně si je koupím znovu ve SCONTO pokud budou mít vyhovující matrace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 10:43, před 9 lety

Skrytá vada výrobku se může projevit i po delší době od převzetí zboží. Pro případy, kdy se na zboží objeví vada, která nebyla při převzetí zřejmá, existuje institut práva z vadného plnění. Spotřebitel může uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí dle § 2165 občanského zákoníku. Pokud se však vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající pak musí prokázat, že zboží nebylo vadné již v době převzetí. Spotřebitel je tak zákonem chráněn před vadnými výrobky.

Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.

Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, a pouze z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou.

Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka (např. výrobní vada, vadný materiál, zpracování, konstrukční řešení výrobku). Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Pokud byly reklamované matrace zakoupeny spotřebitelem ještě v roce 2013, bude se záruka a práva z ní plynoucí řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, který byl účinný do 31. prosince 2013 (přechodné ustanovení § 3028 odst. 3 zákona č. 89/2012).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.11.2015 11:23, před 9 lety

Dobrý den, d-Test bohužel v množství případů zákazníkům sděluje jen fráze a citace ze zákonů o tom, jak reklamaci uplatnit, co musí prodávající spotřebiteli vydat atd., ale na svou otázku jste odpověď nedostal.
Zamítnutí této reklamace se opírá o ustanovení § 2112 zák.č. 89/2012 (Občanský zákoník), které říká, že neoznámí-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná.
Vychází se zde z toho, že pokud vada vznikne a spotřebitel ji vědomě nechá prohloubit, nemůže toto jít k tíži prodávajícího. Pokud by spotřebitel zakoupil např. nový vůz, pod kterým by každý den našel kaluž oleje, toto by neřešil a přišel by až se zadřeným motorem, patrně by mu právo z vadného plnění rovněž nebylo přiznáno. Váš případ ještě zkonzultujeme s výrobcem matrací a pokusíme se najít řešení, o kterém budete v nejbližších dnech informován.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.11.2015 12:12, před 9 lety


Jan Matoušek

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dTestu za pomoc při vyřízení této záležitosti.