Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Reklamace dvou matrací u kterých se vytvořily proleženiny. Tyto matrace jsem již jednou reklamoval. U této reklamace jsem dostal informace jak postupovat a změřit proleženiny, které musí dosahovat určitých parametrů aby se dala vada reklamovat. Při první reklamaci matrace vyměnili za nové. U druhé reklamace stejných matrací jsem postupoval stejně a počkal až se proleženiny zvětší abych je mohl změřit a nafotit. V reklamaci jsem uvedl, že proleženiny se začaly tvořit cca po roce používaní (ale neměly dostatečnou velikost). Jelikož matrace používám 1-2 dny v týdnu trvalo delší dobu než se proleženiny zvětšily na určitou velikost aby se daly změřit a vyfotit. Od prodejce jsem dostal informaci, že se reklamace zamítá z důvodů nahlášení reklamace až po šesti měsících od vytvoření vady (ale dříve to nahlásit nešlo z důvodů, že matrace nepoužívám každý den a tím pádem trvalo delší dobu než proleženina měla dostatečnou velikost. Jakmile se proleženina zvětšila a tím pádem je vada neslučitelná s používáním je teprve tři měsíce).
matrace DIXY
Požaduji dobropis (vrácení peněz) abych si mohl koupit nové matrace. Klidně si je koupím znovu ve SCONTO pokud budou mít vyhovující matrace.
|
Tweet |
Skrytá vada výrobku se může projevit i po delší době od převzetí zboží. Pro případy, kdy se na zboží objeví vada, která nebyla při převzetí zřejmá, existuje institut práva z vadného plnění. Spotřebitel může uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí dle § 2165 občanského zákoníku. Pokud se však vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající pak musí prokázat, že zboží nebylo vadné již v době převzetí. Spotřebitel je tak zákonem chráněn před vadnými výrobky.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, a pouze z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou.
Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka (např. výrobní vada, vadný materiál, zpracování, konstrukční řešení výrobku). Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud byly reklamované matrace zakoupeny spotřebitelem ještě v roce 2013, bude se záruka a práva z ní plynoucí řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, který byl účinný do 31. prosince 2013 (přechodné ustanovení § 3028 odst. 3 zákona č. 89/2012).
Dobrý den, d-Test bohužel v množství případů zákazníkům sděluje jen fráze a citace ze zákonů o tom, jak reklamaci uplatnit, co musí prodávající spotřebiteli vydat atd., ale na svou otázku jste odpověď nedostal.
Zamítnutí této reklamace se opírá o ustanovení § 2112 zák.č. 89/2012 (Občanský zákoník), které říká, že neoznámí-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná.
Vychází se zde z toho, že pokud vada vznikne a spotřebitel ji vědomě nechá prohloubit, nemůže toto jít k tíži prodávajícího. Pokud by spotřebitel zakoupil např. nový vůz, pod kterým by každý den našel kaluž oleje, toto by neřešil a přišel by až se zadřeným motorem, patrně by mu právo z vadného plnění rovněž nebylo přiznáno. Váš případ ještě zkonzultujeme s výrobcem matrací a pokusíme se najít řešení, o kterém budete v nejbližších dnech informován.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dTestu za pomoc při vyřízení této záležitosti.