Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
měl bych dotaz, v létě tohoto roku, jsem kupoval u Vás v prodejně Foot Locker v Ostravě nike air max boty v bílé bravě.
Boty jsem měl do dnešního dne zhruba 15x na sobě, proto mě zaráží, že spodní lem bot zežloutl, po celé délce okraje, spodní díl boty ( tam kd eje bublina, prostě celá podrážka) vršek je krásně bílej, jen ten spodek ne.
Zkoušel sem to vyčistit ale vubec to nejde.
Co mám dělat? Přece boty za 3500 si nekupuji každý den, natož že jsem student.
Prosím o odpověď-
děkuji
Výměna bot za nové.
|
Tweet |
Pokud se na zboží objeví skrytá vada v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. Navíc objeví-li se vada v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Při zamítnutí reklamace tak musí prodávající toto vyvrátit (prokázat, že zboží nebylo v době prodeje vadné).
Uplatnil-li spotřebitel reklamaci, má prodávající povinnost vydat mu písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Byla-li reklamace zamítnuta, prodávající spotřebiteli vydá potvrzení, ve kterém toto zamítnutí musí zdůvodnit.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a v takovém případě může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, smlouva se ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Hodí se ještě doplnit, že při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Společnost Foot Locker Czech Republic s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel neprojevila zájem o využití služby VašeStížnosti.cz pro řešení spotřebitelských sporů, neboť považuje svůj zákaznický servis za zcela dostatečný. Vzhledem k tomu, že tato služba funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. Spor tak může být nadále řešen pouze v občanskoprávním řízení. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.