Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8376Všeobecné obchodní a reklamační podmínky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2015, před 9 lety

Dana Voňková

Znění stížnosti

Telefonem (nevyžádaným) mi byla učiněna nabídka na odběr zboží, nabídku jsem přijala. Dnes přišlo mnou objednané zboží spolu s fakturou a Všeobecnými obchodními a reklamačními podmínkami.
Tyto podmínky nejsou veřejně přístupné a je v nich odkaz na zrušený občanský zákoník č.40/1964 Sb., v podmínkách není uvedena adresa, na kterou se má zaslat písemné vypovězení smlouvy, zboží se má vracet do Holandska - nemají českou adresu, chtějí si účtovat cenu (neuvedenou) za zpětné přijetí zboží. Zboží je zabaleno v neprůhledném obalu a přelepené nálepkou s nápisem "po otevření nevratné". Zaplatila jsem. Chtěla jsem zavolat na Zákaznický servis, uvedená provozní doba 9:30 - 16:30, nedovolala jsem se ráno, v poledne ani odpoledne.


Produkt

zasílání spodního prádla každý druhý měsíc


Požadované řešení

Vypracování a zveřejnění obchodních podmínek dle platných zákonů a nařízení, zřízení poštovního místa pro písemnou komunikaci a reklamaci či vrácení zboží na území České republiky. Ideální by bylo spolu se zbožím vložit do zásilky něco jako reklamační nebo návratový formulář, aby spotřebitel nemusel vyhledávat v zákonech co všechno má obsahovat případná výpověď apod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 12:25, před 9 lety

V případě smlouvy uzavřené distančním způsobem (například přes internet či po telefonu) má spotřebitel právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. V průběhu této lhůty musí však spotřebitel odeslat podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Zákonem není vyžadována písemná forma, postačí tedy zaslání emailu či textové zprávy.

Po odstoupení od smlouvy musí spotřebitel vrátit obdržené zboží do 14 dnů zpět podnikateli. Podnikatel je povinen ve stejné lhůtě vrátit spotřebiteli zpět vynaložené finanční prostředky včetně nákladů na dodání zboží.

Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V takovém případě může podnikatel započíst na vrácenou kupní cenu náklady, které mu vznikly se znovuuvedením tohoto zboží do prodeje. V žádném případě však nemůže být právo spotřebitele na odsoupení od smlouvy omezeno. Spotřebitel má právo se s jakostí zboží seznámit, to znamená i zboží rozbalit a vyzkoušet jeho vlastnosti. Porušení obalu zboží spotřebitelem neopravňuje podnikatele odepřít spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy ani snížit částku, kterou je povinen spotřebiteli vrátit. Nevratné je pouze zboží, které bylo vyjmuto z ochranného obalu, který plní hygienickou funkci (např. zubní kartáček). V takovém případě je opětovný prodej zboží totiž zcela vyloučen.

Doporučujeme spotřebitelce odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby již nebyly zasílány další balíčky a její osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by již neměla společnost nic zasílat. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého držitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2016 16:17, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.