Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.9,2015 jsem odeslal mobilní telefon samsung S4 na reklamaci a firmou Arol s.r.o. byla přijata 23.9.2015 s tím,že 6.11 mě reklamaci neuznala a sama mě nabídnula opravu telefonu s cennovým návrhem.Po několika násobném kontaktování telefonicky mě firma stále opakuje,ze prý urguje technika ,aby telefon již zaslal,ale bohužel bezůšpěšně.Telefon tam už bude 23.11.2015 2měsíce a firma s tím nic nedělá.V pondělí 16.11.2015 jsem firmu opět kontaktoval a dal jí poslední šanci,aby mě telefon zaslala nazpět,nebo,že to nahlásím na policii České republiky,že mě zadržují mé zboží.Bylo mě sděleno,ze mám počkat opět do pátku 20.11.2015 a pokud nic neobdržím opět zavolat.Přijde mě to nekorektní chování.Telefon jsem si zakoupil u této firmy přes reklamu na internetu,kde jsem si jí našel,netušil jsem,že je to neseriozní firma.
navrácení opraveného mobilního telefonu samsung galaxy S4
Jsem od začátku,aby byl celý problém řešen smírčí cestou,ale přijde mě,že s firmou Arol s.r.o to není možné.Chci zpátky opravený telefon a to se slevou jelikož si myslím,že čekat dva měsíce handrkování o své zboží je od této firmy nekorektní.Jsem hluboce zklamán,že takové firmy u nás působí.
|
Tweet |
Lhůta pro vyřízení reklamace činí dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele 30 dní, nedohodne-li se podnikatel se spotřebitelem prokazatelně na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy, a spotřebitel má dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
To znamená, že podnikatel je povinen nejpozději 30. den po uplatnění reklamace mít zboží pro spotřebitele připravené k vyzvednutí na prodejně a zároveň jej musí o ukončení reklamačního řízení informovat. Občanský zákoník říká, že má-li se právo vykonat nebo povinnost splnit v určitý den nebo do určitého dne, vyžaduje se, aby se tak stalo v obvyklou denní dobu, ledaže něco jiného plyne ze zvyklostí, ze zavedené praxe stran, popřípadě ze zvláštních okolností případu. Postačí tedy, pokud bude zboží připraveno na prodejně v průběhu běžných otevíracích hodin.
V případě, že jde o reklamaci, kterou lze uplatnit pouze prostřednictvím poštovních služeb, považujeme reklamační řízení za vyřízené dnem odeslání zboží zpět zákazníkovi.
Odstoupení je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Hodnocení:
Komentář: Musím Vás pochválit a zároveň sdělit, že jsme všechno vyvěsili a firma peníze vrátila a to díky úsilí paní P., která případ vyřešila.