Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#8386Neuznaná reklamace - nedodržení lhůty 30dní

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2015, před 9 lety

Martin Puchýř

Znění stížnosti

Dne 10.7. 2015 jsem od firmy Gigamall - AROl zakoupila mobilní telefon Nokia Lumia 930 za cenu 8479,- kč. Zjistil jsem, že u telefonu chybí led blesk. Zaslal jsem na reklamaci na odstranění této vady.Byl mi zaslán e-mail, že reklamace bohužel nebyla uznána. Dle vyjádření technika závada musela být způsobena neopatrným zacházením. A dotaz zda chci telefon zaslat poštou a nebo zda si ho osobně vyzvednu.Tedy souhlasil jsem se zaslání telefonu zpět za cenu dobírky za cenu zaslání..Po týdnu jsem zjišťoval proč telefon nepřišel bylo mi zděleno, že jim nepřišel od servisního technika,..tudíž až ho obdrží tak mi ho zašlou. Již je to třetí týden po uplynutí 30 dnech od podání reklamace,..nemám ani odvahu jim zasílat, že bych chtěl odstoupit od kupní smlouvy za nedodržení 30ti denní lhůty na vyřízení reklamace. Prosím vás o radu. Každopádně nemám telefon ani peníze a vypadá to co jsem tady četl že asi již nikdy nebudu :-( dá se nějak bránit něco dělat?? nebo čekat na smilování, že mi ho někdy pošlou.

Děkuji

Puchýř Martin


Produkt

Nokia lumia 930 bílá


Požadované řešení

Nejlépe vrácení peněz,..popřípadě odstranění vady,..a v této bezradné situaci páky na doručení vůbec telefonu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2015 13:35, před 9 lety

Lhůta pro vyřízení reklamace činí dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele 30 dní, nedohodne-li se podnikatel se spotřebitelem prokazatelně na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy, a spotřebitel má dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

To znamená, že podnikatel je povinen nejpozději 30. den po uplatnění reklamace mít zboží pro spotřebitele připravené k vyzvednutí na prodejně a zároveň jej musí o ukončení reklamačního řízení informovat. Občanský zákoník říká, že má-li se právo vykonat nebo povinnost splnit v určitý den nebo do určitého dne, vyžaduje se, aby se tak stalo v obvyklou denní dobu, ledaže něco jiného plyne ze zvyklostí, ze zavedené praxe stran, popřípadě ze zvláštních okolností případu. Postačí tedy, pokud bude zboží připraveno na prodejně v průběhu běžných otevíracích hodin.

V případě, že jde o reklamaci, kterou lze uplatnit pouze prostřednictvím poštovních služeb, považujeme reklamační řízení za vyřízené dnem odeslání zboží zpět zákazníkovi.

Odstoupení od je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 13:58, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.