Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Smlouva mezi 02 a J. Chocholovou ze dne 6.11 2013 byla telef. prodloužena dne 5.11. 2015. Jrlikož přes výhrady řešené tekef. v září a říjnu t.r. /120 SMS a 20 volných minut/ mě nebylo vyhověno, odstoupila jsem v zákonné lhůtě 14 dní, t.j. 17 a 18. listopadu od smlouvy. Tekefonica mi účtuje pokutu ve výši 1329 .-Kč, se kterou nesouhlasím. Prosím o prošetření
tarif FREE 02
smluvní pokuta nemá být účtována.
|
Tweet |
Z popisu stížnosti vyplývá, že telefonicky došlo pouze k prodloužení smlouvy, nikoliv k její změně, která by měla případně za důsledek významné zhoršení postavení spotřebitele. V tomto případě se tak nejedná o smlouvu novou a spotřebitel nemá právo na odstoupení ve 14 dnech bez uvedení důvodu a jakékoliv sankce.
Pokud byla ustanovena automatická prolongace smlouvy, je vždy zapotřebí ze strany spotřebitele včas odstranit automatické prodloužení jeho aktivním jednáním v souladu s informací, která by měla být obsažena na zasílaném vyúčtování za poskytnuté služby, aby nedocházelo k jejímu automatickému prodloužení a následně k potřebě jejího zrušení, což se zřejmě v tomto konkrétním případě stalo a z tohoto důvodu zřejmě byla automaticky operátorem vyúčtována smluvní pokuta,i když smluvní vztah mezi operátorem a spotřebitelem byl v té době již ukončen.
Podle § 63 odst. 10 zákona je operátor povinen informovat spotřebitele předem nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu, a to způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování. Podle § 63 odst. 8 zákona jsou však neplatná smluvní ujednání, která by obsahovala takové podmínky a postupy pro ukončení smlouvy, které jsou odrazující od změny poskytovatele služeb elektronických komunikací.
Dle § 63 zákona o elektronických komunikacích v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran může být uložena pokuta, která však nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Dobrý den,
z popisu to skutečně vypadá, že došlo k automatickému prodloužení smlouvy, o němž informujeme minimálně měsíc dopředu prostřednictvím vyúčtování za služby.
Abychom však nečinili ukvapené závěry, poprosím Vás o číslo, na němž došlo k prodloužení smlouvy a následně vystavení smluvní pokuty při rušení. Záležitost poté detailně prošetříme. Děkuji.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
DĚKUJI za snahu o vyřízení případu. Jelikož O2 jedná zásadně telefonicky, oznámil mě operátor , že smlouva bude prodloužena. Nevěděla jsem, že je lepší uzavřít novou smlouvu. Operátor ve vyúčtování žádné údaje o organizaci ve změnách smluv,a změnách balíčků /viz zrušení senior slevy a dání 120 SMS/ mě neposlal. Proto jsem se zlobila na jejich automatické jednání ve zdražení tarifu. Protože se mi nelíbí jejich komunikace s klientem, která je založena pouze na telef. rozhovorech a jak je vidno ne o důležitých věcech, zrušila jsem tohoto operátora a proto 02 mě pokutuje. Telef. rozhovory byly vedeny na číslo 728701716. Ano, neuznává se prodloužení smlouvy jako nové uzavření dohody, já pokutu zaplatím a Vám děkuji. Všem mým známým doporučuji neuzavírat smlouvu s 02., S pozdravem Jana Chocholová Klikorkova 3244 Kladno
Hezký den,
o nadcházejícím prodloužení vaši smlouvy jsme vás informovali ve faktuře za období 23.08.2015 - 22.09.2015, kde uvádíme, že 4.11.2015 dojde k prodloužení smlouvy o dalších 24 měsíců. Pokud jste s tímto nesouhlasila, bylo zapotřebí nás kontaktovat, abychom pro vás zajistili deaktivaci tzv. autoprolongace. Jelikož jste nás ohledně prodloužení vašeho závazku nekontaktovala, došlo k jeho prodloužení a v případě předčasného odstoupení od smlouvy tak byla vystavena smluvní pokuta.
Co se týče rušení senior slevy a nahrazení kompenzačním balíčkem, váš nesouhlas s její deaktivaci jsem předala k prověření na naše specializované oddělení, které vás bude do 1 měsíce kontaktovat.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.