Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím, zakoupil jsem u TSB Outdoorovou kameru, která cca po roce přestala nahrávat zvuk (video natáčí). Kamera natáčí na Micro SDHC kartu (která nebyla součástí balení) na, které je uložený soubor s nastavením kamery. Když stáhnu nový soubor s nastavení (ze stránek výrobce) a uložím jej na kartu kamera cca 1-2 dny natáčí video se zvukem pak se kamera jaksi rozhodí a natáčí videa bez zvuku nebo jenom s velmi málo slyšitelným zvukem proto jsem dal kameru reklamovat. 1. reklamace: zamítnuta, protože jsem tam poslal kameru bez karty a servis si musel vzít svou kartu a stáhnout nové nastavení, které jak jsem psal výše funguje 1-2 dny. 2.reklamace: uznána, poslal jsem již se svojí kartou. Servis vyměnil mikrofon. 3 reklamace: zamítnuta, prý kamera funguje. Tak jsem zašel na pobočku kde kameru reklamuji a zkouším, jak kamera funguje před podpisem o vyřízení reklamace. Kamera samozřejmě slyšitelný zvuk nenahrává, tak jsem to prozatím odmítl převzít, že si promyslím další postup. Jak mám postupovat, když kamera nefunguje a prodejce tvrdí, že jo.
http://www.eltrinex.cz/detail.php?pr=21
Chci buď funkční kameru nebo peníze zpět.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět. Prodejce nemá zákonnou povinnost spotřebiteli funkčnost zboží po vyřízení reklamace předvést.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.