Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#8395Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 hodin 4 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2015, před 9 lety

Jakub Tichý

Znění stížnosti

Zhruba před půl rokem jsem přistoupil na telefonickou smlouvu a společnost Helvetia apotheke mi zaslala uvítací balíček s doplňkem stravy VenusDerma. V případě spokojenosti jsem měl uhradit složenku na 79 Kč za poštovné a balné. Myslel jsem, že je první uvítací balíček bezpochyby zdarma, nemusím nic hradit a tudíž další již nedostanu.
Asi o měsíc později jsem ale dostal druhý balíček se stejným doplňkem stravy VenusDerma a složenku k uhrazení na 179 Kč.
Napsal jsem společnosti doporučený dopis, kde jsem konstatoval:
"Nejsem s tímto produktem spokojen a nevyužiji ho. Z hlediska § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 sb. podle občanského zákoníku jsem nebyl poučen a odstupuji od smlouvy uzavřené po telefonu. V tomto dopise vám zasílám vámi zaslané dva balíčky s doplňkem stravy VenusDerma v neporušeném originálním obalu zpět. Zároveň vás důrazně žádám, abyste mne již nadále neobtěžovali zasíláním podobného zboží a zasíláním dopisů a složenek požadujících jeho zaplacení. Požaduji také vyřazení svých osobních údajů ze všech databází, které vedete, v souladu s § 5 odst. 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Dále si dovoluji vám připomenout, že zasílání zboží bez jeho předchozí objednávky
spojené s požadavkem platby za toto zboží je zakázanou agresivní obchodní praktikou
ve smyslu § 5a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a nezdržíte-li se
tohoto jednání v budoucnu, budu nucen na vaše jednání upozornit Českou obchodní
inspekci jako dozorový orgán."
Čekal jsem, že již budu mít klid, ale 22. října mi přišla upomínka o nedoplatku částky 79 Kč za první uvítací balíček. Nechal jsem to být, protože můj dopis společnost dostala 21. října. Dnes mi přišla další upomínka o nedoplatku ve výši 119 Kč. Naskočilo zde 40 Kč jako poplatek za upomínku a částku mám uhradit do 23.11. 2015 jinak bude částka navýšena o další poplatky.
Na stránkách společnosti je všeobecných obchodních podmínkách: "V případě, že je kupující v prodlení s platbou, společnost jej na tuto skutečnost upozorní jednou upomínkou zdarma, aby dala možnost kupujícímu tuto situaci vyřešit (úhradou zásilky, vrácením zásilky, případně reklamací u pošty pro ztrátu zásilky)."
Obě zásilky jsem již vrátil, tak nevím za co bych měl platit.


Produkt

doplněk stravy VenusDerma


Požadované řešení

Jak už jsem zmínil v dopise. Dva neporušené baličky jsem zaslal zpět a nechci za ně platit. Nechci dostávat podobné zboží, dopisy a složenky požadující zaplacení. Žádám také vyřazení svých osobních údajů ze všech databází společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2015 08:44, před 9 lety

Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami. Pokud od uzavřené kupní smlouvy po telefonu spotřebitel řádné a včas odstoupí, zruší se tím smlouva od počátku a prodávající není oprávněn po spotřebiteli požadovat jakékoliv další platby nebo zasílat další zboží.

O tom kam a vůči komu odstupovat musí prodejce spotřebitele informovat nejpozději při uzavírání smlouvy (např. přímo ve smlouvě nebo v podmínkách připojených ke smlouvě). Není-li spotřebitel informován, lhůta pro odstoupení se prodlužuje, tj. i u smlouvy uzavřené mimo obvyklé obchodní prostory a u smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, a to o 1 rok. Lhůta pak činí 1 rok a 14 dnů. V případě dodatečného splnění informační povinnosti začne běžet základní 14denní lhůta od tohoto okamžiku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2015 09:36, před 9 lety

Dobrý den,

Uvítací balíček, který jsme stále evidovali jako neuhrazen jsme nyní odepsali, ačkoliv jste byl v objednávkovém hovoru informován o skutečnosti, že Uvítací balíček je zdarma a hradí se pouze poštovné a balné 79 Kč. Druhá zásilky se k nám vrátila. Na Vašem zákaznickém čísle tedy neevidujeme žádnou pohledávku.

S pozdravem

Dominika Rathanová
Zákaznický servis Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.11.2015 13:55, před 9 lety


Jakub Tichý

Dobrý den
Rozumím tomu tedy dobře, že jste mi zrušili pravidelné zasílání balíčku a za předchozí dva mi nebudou nadále chodit žádné složenky a nic podobného požadující zaplacení těchto balíčků?
Můžete mi také potvrdit vyřazení a zrušení mého zákaznického čísla/účtu ve vašich databázích?
Děkuji Tichý

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.11.2015 14:16, před 9 lety

Dobrý den,

ano, pravidelný odběr byl již ukončen, žádné další zásilky Vám nebudou expedovány a nemusíte tedy nic hradit ani vracet,

Potvrzujeme výmaz Vašich údajů z databáze pro marketingové účely.

S pozdravem

Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.11.2015 14:44, před 9 lety


Jakub Tichý

Hodnocení: