Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#8409Neuznaná reklamace notebook Toshiba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2015, před 9 lety

Kateřina Jankovičová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12.1.2014 jsem si v prodejně Okay Břeclav zakoupila notebook Toshiba na vysokoškolské studium. Byl to poslední vystavený kus. Ihned ze začátku se mi zdálo, že pracuje pomaleji, než jsem u nového výrobku očekávala, ale nijak jsem to neřešila. Asi po roce a půl se začal přehřívat a chrčet, trvalo i desítek minut restartování nebo vypnutí.
Dne 15.7.2015 jsem na prodejně Okay Břeclav uplatnila záruční reklamaci: chrčí ventilátor, seká se, nejde vypnout, občas vypadne wifi. Vyjádření servisu CHG Brno: výměna ventilátoru chlazení, upgrade Biosu, testy. Po převzetí z opravy i nadále notebook pracoval nekorektně. Provedla jsem recovery, které trvalo neuvěřitelných 5 hodin, i kopírování a instalace souborů bylo velmi zdlouhavé. Připadala jsem si, že pracuji se strojem 486. Navíc mi začal prosvítat uprostřed displej a projevily se postupně další závady. Notebook byl stále zpomalený a pracovat na něm bylo téměř nemožné.
Dne 16.10.2015 jsem u prodejce Okay Břeclav uplatnila 2.záruční reklamaci s popisem: hlásí pořád aktulizace, vypíná se i několik hodin, seká se, provedeno recovery, které trvalo asi 5 hodin, uprostřed LCD prosvítá bod, vypadává wifi, přehrává nekvaitně zvuk při připojení repro. Vyjádření servisu CHG Brno: výměna HDD, instalace OS, upgrade Biosu, testy. Světlý bod je delaminační poškození polarizačních fólií matnice LCD. Výrobce takto poškozených displejů, v rámci záruky, neuznává.
S tímto vyjádřením jsem nemohla souhlasit a požadovala jsem výměnu LCD do konce reklamční lhůty. Servis se navíc vůbec nevyjádřil k ostatním závadám v reklamačním protokolu. Servisní technik v prodejně mi slíbil, že situaci prošetří. Asi po týdnu mi přišla SMS o vyřízení reklamace. Bohužel se pro mě, jako zákazníka, nic nezměnilo. Podepsala protokol, že nesouhlasím s vyjádřením a požaduji odstoupení od kupní smlouvy pro neodstranění všech závad ve 30-denní lhůtě. Tato lhůta běží dle protokolu Okay do 13.12.2015, je zde uvedena poznámka postoupeno LM.
Chtěla bych se prosím zeptat, zda je možné, aby servis a prodejce dělal ze zákazníka naprostého vola, když je jasné, že problémy se zakoupeným výrobkem jsou zcela evidentní? Jsem sice laik, ale myslím si, že ještě poznám poškozený panel a jeho skrytou vadu... V případě zamítnutí mé žádosti na vrácení kupní částky jsem ochotna věc postoupit ČOI, D.A.S a soudnímu znalci z oboru.
Děkuji za reakci a přeji hezký večer. Jankovičová


Produkt

Toshiba Satelilite M50DA10D, sn: XD090708P


Požadované řešení

původní požadavek - odstranění všech vad do konce lhůty
nynější požadavek - odstoupení od kupní smlouvy pro neodstranění všech závad v zákonné době 30-i dní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2015 09:04, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Právo odstoupit od smlouvy spotřebiteli náleží v případě:

1) podstatného porušení smlouvy, zejména neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci,
2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady,
3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně,
4) nesplnitelné jakosti zboží při převzetí, např. při dodání padělku,
5) fikce podstatného porušení smlouvy v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě), přičemž „vyřízená“ reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.12.2015 13:07, před 9 lety

Vážená paní Jankovičová,

reaguji na Váš podnět ohledně reklamace notebooku značky Toshiba.

Na základě Vašeho příspěvku jsme celou situaci prověřili ve spolupráci se specialisty z našeho reklamačního oddělení.
V první reklamaci ze dne 15.7.2015 byl z důvodů vypadávání wifi připojení a vypínání notebooku aktualizován software.
Ve druhé reklamaci ze dne 16.10.2015 jsme od Vás přijali notebook s popisem, že se vypíná a aktualizuje, vypadává wifi připojení, nekvalitně přehrává zvuk při připojení reproduktorů, vprostřed LCD prosvítá bod. V autorizovaném servise byla provedena diagnostika a v rámci této záruční reklamace byl rovněž vyměněn hard disk, nově nainstalován operační systém a upgradován BIOS.
V servise bylo zjištěno, že světlý bod se na obrazovce vyskytl kvůli narušení polarizačních folií, které nespadají do záručních závad, jelikož se jedná se o mechanické poškození. Z toho důvodu nemůže být tato závada řešena v rámci záruční opravy výrobku.

Jestliže s vyřešením reklamace nesouhlasíte, doporučujeme Vám nechat si vypracovat znalecký posudek. Pokud bude tento hovořit ve Váš prospěch, budeme rádi, když se na nás pro dořešení reklamace obrátíte. V takovém případě bychom Vám vrátili jak kupní cenu zboží, tak náklady spojené s vypracováním znaleckého posudku.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a zůstanete nadále naší zákaznicí.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.12.2015 21:23, před 9 lety


Kateřina Jankovičová

Dobrý den,

u první reklamace se měnil ventilátor, žádný software se neaktualizoval.
U druhé reklamace se servis nevyjádřil ke všem závadám, a navíc mě nařkl,
že jsem si rozbila displej! Nejdříve si laskavě zjistěte fakta, než začnete veřejně reagovat na "vyřízenou" reklamaci. Asi tady jen kopírujete nějaké šablony, jak jsem si stihla přečíst ostatní stížnosti, a na zákazníkovi Vám vůbec nezáleží. Ale v pořádku, bakalářskou práci si podle Vás mám asi napsat na psacím stroji, a jelikož studuji VŠ, tak nosím po kapsách milion, takže si můžu hend zítra pořídit nejnovější špičkový notebook. Známý z IT oboru mi řekl, že Toshiba má předražené díly, a to je možný důvod, proč podle něj nechtějí uznat výměnu displeje, takže si technik vymyslí mechanické poškození. Krásný přístup k zákazníkovi, už se v tomto státě ničemu nedivím. Chtěla jsem opravit notebook, dostala jsem ze servisu prosvítající chrčící počítadlo, co nejde vypnout. Asi mají
v "servise" CHG slušnej oddíl. Neděkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.12.2015 21:23, před 9 lety


Kateřina Jankovičová

Dobrý den,

u první reklamace se měnil ventilátor, žádný software se neaktualizoval.
U druhé reklamace se servis nevyjádřil ke všem závadám, a navíc mě nařkl,
že jsem si rozbila displej! Nejdříve si laskavě zjistěte fakta, než začnete veřejně reagovat na "vyřízenou" reklamaci. Asi tady jen kopírujete nějaké šablony, jak jsem si stihla přečíst ostatní stížnosti, a na zákazníkovi Vám vůbec nezáleží. Ale v pořádku, bakalářskou práci si podle Vás mám asi napsat na psacím stroji, a jelikož studuji VŠ, tak nosím po kapsách milion, takže si můžu hend zítra pořídit nejnovější špičkový notebook. Známý z IT oboru mi řekl, že Toshiba má předražené díly, a to je možný důvod, proč podle něj nechtějí uznat výměnu displeje, takže si technik vymyslí mechanické poškození. Krásný přístup k zákazníkovi, už se v tomto státě ničemu nedivím. Chtěla jsem opravit notebook, dostala jsem ze servisu prosvítající chrčící počítadlo, co nejde vypnout. Asi mají
v "servise" CHG slušnej oddíl. Neděkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2015 23:55, před 9 lety

Pokud spotřebitelka nesouhlasí s vyřízením reklamace a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že reklamace nebyla vyřízena řádně, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:44, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.