Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, společnost ALZA CZ neuznala reklamaci mobilního telefonu na základě vyjádření servisního střediska, z jehož strany zněl posudek na poškození z důvodu neodborného zásahu. Nic takového z mé strany neproběhlo. Telefon byl reklamován po 2 měsících od jeho zakoupení. Na základě odpovědi z poradny jsem uplatňoval tyto paragrafy : §2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník - z jejich strany zamítnuto vyjjádřením, že se jedná o neodborný zásah, §2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník - opětovně zamítnuto se stejným vyjádřením. Zařízení je zatím stále nepřevzato z reklamačnho řízení.
Proto vznáším stížnost na vedení a průběh reklamace, se kterým nesouhlasím.
S pozdravem Martin Malý
Mobilní telefon Samasung Galaxy Trend Plus(S7580) White, s.č. 351704070031135, produkt RS167b2
Požaduji výměnu za nové zboží nebo vrácení kupní ceny v plném rozsahu.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí zboží. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem, a pouze z těchto zákonných důvodů může prodejce reklamaci zamítnout jako neoprávněnou. Prodejce v daném případě zboží přijal do reklamačního řízení, nechal posoudit reklamovanou vadu odborným servisem a o reklamaci na základě posudku servisu také rozhodl, je tento postup v souladu se zákonem.
Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Reklamované vady výrobku doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat výrobek k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Vyrozuměním spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace (čímž se rozumí i zamítnutí uplatněné reklamace) je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět, neboť se jedná o majetek spotřebitele, v opačném případě by mohlo být podnikatelem účtováno i skladné při nevyzvednutí výrobku z reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.