Společnost


Jakub Bartoň

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8420Nedodané předem zaplacené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2015, před 9 lety

Jiří Májek

Znění stížnosti

Dobrý den.

Dne 10.11.2015 jsem si zakoupil z výše uvedeného e-shopu olej do servořízení za 564kč + 100kč doprava. Platbu jsem provedl předem. Po telefonickém kontaktu dne 18.11.2015, jsem se dověděl, že zboží už je zabalono a že mi přijde na konci týdne. Nic takového se nestalo.

skoda-nahradnidily.cz
Jakub Bartoň, Hodslavice 503, 742 71
http://skoda-nahradnidily.cz, http://www.jbautodily.cz
info@octavia-dily.cz, info@jbautodily.cz
75276917


Produkt

Olej do servořízení - originál Škoda


Požadované řešení

Chtěl bych vrátit částku, protože už zboží mám od jiného dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 13:20, před 9 lety

Článek 6 obchodních podmínek podnikatele stanoví ohledně dodacích podmínek následující: Po potvrzení objednávky je termín doručení zboží stanoven na 5 pracovních dní.

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena. Spotřebitel zaplatil kupní cenu objednaného zboží. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 občanského zákoníku).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu podnikatele uvedenou ve veřejném rejstříku, popřípadě živnostenském rejstříku u podnikatelů fyzických osob. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 15:46, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.