Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#8422Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2015, před 9 lety

Jan Fojtík

Znění stížnosti

Dne 4.11.2015 v záruční době jsem reklamoval mobilní telefon značky prestigio z důvodů úplné nefunkčnosti telefonu.13.11.2015 mi byl telefon vrácen bez uznání reklamace s tím že byl vystaven vodě. přitom telefon byl běžným způsobem používaný.Na oznámení prodávajícího jsem s tím nesouhlasil a on mě odbyl, že ho to nezajímá a dál to řešit nebude.Proto žádám znovu o prošetření a kládné vyřešení reklamace.

Telefon byl zakoupen v okay elektro v Žatci dne 16.1.2014 číslo u. je F094097357 a reklamace byla podána v Mostě pod číslem 1026/15110021


Produkt

PRESTIGIO VÝR. Č. MTP31534834687


Požadované řešení

Žádám o opravu nebo vrácení finanční částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 12:07, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.

Odpovědnost za vady se však dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.

Pokud se vada projeví později (tedy po uplynutí 6 měsíců od převzetí zboží) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Prodejce má povinnost plynoucí ze zákona o ochraně spotřebitele případné zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci odůvodnit a vydat písemně potvrzení spotřebiteli.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reklamované vady výrobku doporučujeme se znalcem nejprve zkonzultovat a poté předat výrobek k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.12.2015 11:28, před 9 lety

Vážený pane Fojtíku,

reaguji na Váš email ohledně reklamace mobilního telefonu značky Prestigio.

Na základě Vašeho podnětu situaci pečlivě prověřil náš reklamační specialista.
Na zakoupený mobilní telefon Prestigio PAP3350DUO jste dne 4. 11. 2015 uplatnil záruční reklamaci č. 1026/15110021 z důvodu jeho nefunkčnosti. Zboží jsme přijali, bohužel však byla v odborném servise zjištěna přítomnost oxidace, již způsobilo prolití neznámou kapalinou.
Jelikož se jedná o závadu způsobenou užíváním výrobku a závadu, která má příčinnou souvislost s reklamovanou vadou, nemůže být situace řešena záruční opravou.
Z tohoto důvodu jsme tedy bohužel nuceni trvat na původním stanovisku.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a zůstanete nadále naším zákazníkem.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz

Jestliže s řešením reklamace nesouhlasíte, na mobilní telefon si můžete nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud posudek bude vyhodnocen ve Váš prospěch, budeme rádi, když se na nás pro dořešení reklamace obrátíte.

Věřím, že i přes tuto situaci se na nás ohledně dalších nákupů s důvěrou obrátíte.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2016 10:12, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.1.2016 13:09, před 9 lety


Jan Fojtík

Hodnocení: