Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#8428Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2015, před 9 lety

Michaela Gigelová

Znění stížnosti

Dobrý den objednala jsem si telefon Samsung. Telefon přišel bez ochranných folií poškrábaný a zhruba po hodině od zapnutí přestal fungovat úplně takže jsem ho během 24h poslal zpět i s odstoupením od smlouvy. Po telefonu paní řekla že nám samozřejmě vrátí zaplacenou částku po týdnu kdy se nic nedělo a následné emailové urgenci mi přišlo vyjádření že zboží vykazuje známky opotřebení nad rámec paragraf 1833 zákona č. 89/2012 sb. a proto požadují 1113kč bez DPH za opravu telefonu. Já můžu doložit fotografie v jakém stavu telefon přišel a proto požaduji vrácení celé částky kterou jsem za telefon zaplatila.
Telefon je většinou nedostupný na email pořád stejná odpověď že požadují udanou částku a když jsem chtěla kontakt na majitele tak odpověď žádná


Produkt

Samsung galaxy s4 mini


Požadované řešení

Okamžité vrácení kupní ceny telefonu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.11.2015 14:45, před 9 lety

Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez jakékoli sankce a bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.

Podle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, "odpovídá spotřebitel podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". V případě, že by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností, může prodejce požadovat náhradu. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci. Lze tedy předpokládat, že kdyby spotřebitel zboží poškodil, nebo nezaslal všechny přiložené dokumenty (jako např. návod), potom by si prodávající mohl strhnout tomu odpovídající částku za nový návod či uvedení do původního stavu, v jiných případech ovšem nikoliv. Pokud by odstoupení od kupní smlouvy podmiňoval zaplacením poplatku za kontrolu, fakturaci dobropisu a znovu naskladnění, jednalo by se o ustanovení nepřiměřená, k nimž se podle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Pokud se na věci projevila vada, nemusí spotřebitel věc reklamovat, ale může ve 14 dnech odstoupit od smlouvy. Totéž může učinit, pokud věc již přišla poškozená. Obvyklá ustanovení smluvních podmínek o tom, že v takovém případě je spotřebitel povinen věc zkontrolovat a o případném poškození prodejce do několika hodin informovat, jsou bez právního významu.

Pokud prodejce nebude reagovat na písemnou prokazatelnou (doporučeně s dodejkou) výzvu k vrácení zaplacené finanční částky za telefon včetně nákladů na dodání v plné výši, bude nutné se domáhat spotřebitelských práv v soudním občanskoprávním řízení. Pro případ sporu je třeba si dobře uschovat všechny písemnosti i jiné důkazy ohledně předmětu sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 15:57, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.