Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.11. 2015 navštívil mojí 89letou maminku pan Martin Pšenička, z firmy GROZISKON s.r.o. Uvedl, že vyměňuje staré zámky za nové daleko bezpečnější a že sousedka o patro níž si to nechá udělat a dokonce ve vedlejším vchodě se někdo vloupal do bytu a ještě je tam Policie (nic takového se nestalo). Maminka pochopitelně dostala strach, a tak si to nechala udělat. Zaplatila 8.000,- Kč. Cár papíru, kterému dotyčný podvodník říká Kupní smlouva a příjmový pokladní doklad mají zoufalou úroveň. Chceme využít možnosti odstoupit od smlouvy do 14 dnů dle obč. zákoníku, ale zřejmě firma reagovat nebude, jak už kdosi psal. Dále si myslím, že by podnikatel, který nabízí tyo služby měl vlastnit živnostenské oprávnění na "Poskytování technických služeb k ochraně majetku a osob", což dle výpisu z obchodního rejstříku nemá.
Jedná se o zámek MUL-T-LOCK 7x7 typ 30+35, který má hodnotu cca 900,- Kč.
Vrácení peněz, demontáž zámku a namontování původního.
|
Tweet |
Smlouva by mohla být neplatná z důvodu uvedení spotřebitele v omyl, jednalo-li se o omyl týkající se rozhodující okolnosti pro sjednání smlouvy a byl-li v tento omyl spotřebitel uveden podnikatelem. Neplatnost právního jednání by bylo třeba namítnout vůči obchodníkovi, pro případ neúspěšného mimosoudního řešení sporu, prostřednictvím soudního občanskoprávního řízení. Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Montáž bezpečnostních zámků patří mezi poskytování technických služeb k ochraně majetku a osob a provozování živnosti poskytující tuto službu patří mezi tzv. koncesované živnosti. Společnost Groziskon s.r.o. nemá dle obchodního rejstříku potřebné oprávnění k provozování této živnosti. Podle § 63 odst. 1 písm. c) se právnická osoba dopustí správního deliktu tím, že provozuje koncesovanou živnost, aniž by měla pro její provozování živnostenské oprávnění. V takovém případě hrozí společnosti pokuta až do výše 1 000 000,- Kč. Spotřebitel může podat podnět živnostenskému úřadu.
Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt, a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. V daném případě by se mohlo zřejmě jednat o použití agresivní obchodní praktiky dle § 5a) zákona o ochraně spotřebitele.
Jednal-li podnikatel s úmyslem získat majetkový prospěch tím, že někoho uvede v omyl, mohlo by se jednat o trestný čin podvodu. Je tedy vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo. V případě, že bude se subjektem zahájeno trestní řízení, spotřebitelé mohou požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení, které je vedeno v rámci řízení trestního. Požadavek na náhradu škody je vhodné uvést do protokolu současně s podáním trestního oznámení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.