Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#8433Neuznaná reklamace, následně nedodržení 30 denní lhůty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2015, před 9 lety

Klára Borůvková

Znění stížnosti

Koupila jsem mobilní telefon Samsung i9195 Galaxy S4 mini 17.7.2015. Telefon neodesílal SMS, pokoušela jsem se řešit problém výměnou SIM karty a přenastavením telefonu, operátor nakonec doporučil reklamaci. Telefon byl zaslán zpět 6.10.2015. Prodejce se vyjádřil s tím, že reklamace nebyla uznána, protože jsem měla poslat telefon dříve. Na moji námitku dal údajně prodejce posoudit telefon jinému technikovi se stejným výsledkem. S tímto závěrem jsem nesouhlasila, informovala jsem prodejce o tom, že se dle mne nejedná o zákonný důvod pro zamítnutí reklamace. Vzhledem k tomu, že prodejce považoval tímto věc za vyřízenou, dožadovala jsem se opakovaně písemného zdůvodnění, proč byla reklamace zamítnuta, což prodejce neučinil. Telefon zaslal zpět a mailem mi poslal scan reklamačního protokolu. Zde přes všechny moje urgence nebyly uvedeny důvody zamítnutí reklamace. Balíček jsem nevyzvedla a prodejce informovala o tomto pochybení a znovu se dožadovala písemného zdůvodnění. Na toto prodejce nereagoval. Po uplynutí lhůty 30 dní jsem prodejci zaslala mailem i písemně doporučeně odstoupení od kupní smlouvy, na tento krok prodejce reagoval mailem, že z jeho strany považuje reklamaci za vyřízenou. Další komunikace ze strany prodejce není, na moje maily nereaguje, peníze nezaslal. Komunikace je doložitelná v písemné podobě.


Produkt

mobilní telefon Samsung i9195 Galaxy S4 mini


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2015 10:29, před 9 lety

Prodejce může reklamaci zamítnout pouze ze zákonných důvodů, kterými jsou:
- Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
- U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
- Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
- Záruka také neplatí pro vady, o kterých spotřebitel při nákupu věděl, jakož i pro ty, které po převzetí na věci sám způsobil.
- Dále prodejce neodpovídá za vady, které spotřebitel na věci způsobí nedodržením obecných zásad zacházení s věcí, popř. zásad speciálních, se kterými jej prodejce písemně seznámil.

Podle občanského zákoníku má kupující vadu oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit. Ovšem formulace "bez zbytečného odkladu" je subjektivní a má tedy spíše pořádkovou povahu, přičemž výše popisovaná vada byla nejdříve řešena s operátorem, jenž se jevil jako nejpravděpodobnější původce problému. Zamítnutí reklamace z důvodu jejího pozdního uplatnění se tedy nejeví jako oprávněné, pokud se jednalo o reklamaci v rámci zákonné reklamační lhůty a spotřebitelka má právo odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud bude podnikatel s vracením finančních prostředků nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 17:45, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.