Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Za prve - flešku jsem objednal,podelších ugencích dostal ,nahrál něco a přestala fungovat.protože nemohu najít dodací list nevím jak reklamovat.dalo by se to vyslwdovat z poslaných peněz převodem.
Bojím se,že mezitím objednaná další fleška nebude opět fungovat.
Naletěl jsem prostě podvodníkům.Už si u vás nic neojednám a budu všude před vámi varovat.
Služba podvodná,výrobek na nic,koupený asi někde na pouti.
Osobní řešení a vrácení peněz..
|
Tweet |
Pokud spotřebitel předává zboží k reklamaci, měl by prokázat, že zboží u daného prodejce zakoupil. To znamená doložit existenci uzavřené kupní smlouvy. Běžně se k tomuto účelu předkládá doklad o zakoupení výrobku. Nemá-li však kupující takový doklad, neznamená to, že automaticky přichází o možnost uplatnit práva z vadného plnění. Existenci uzavřené kupní smlouvy lze v krajním případě doložit i kupříkladu svědeckou výpovědí. Pokud lze údaje o zakoupení zboží u prodejce dohledat pomocí výrobního čísla, je takový postup zcela legitimní. Nemá-li již spotřebitel doklad o zakoupení výrobku, musí tedy prokázat jinou cestou, že zboží u prodávajícího zakoupil. K tomu může posloužit vedle záručního listu, i výpis z účtu při platbě kartou či převodem, specifičnost zboží (nikdo jiný jej neprodává), originální obal, v krajním případě i svědecká výpověď.
Prodávající odpovídá dle občanského zákoníku za jakost zboží v okamžiku převzetí spotřebitelem. Jestliže se vada u spotřebního zboží projeví v průběhu prvních 6 ti měsíců od převzetí, má se dle zákona za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Není-li odpovědnost prodávajícího dostatečně prokázána, lze namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30 ti denní lhůtě. Marné uplynutí této lhůty zakládá dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele právní fikci podstatného porušení smlouvy, a spotřebiteli vzniká právo od této smlouvy odstoupit.
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.