Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8441Telefonické uzavření smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2015, před 9 lety

Miroslav Šoukal

Znění stížnosti

Dobrý den,
asi před 14 dny se na mě telefonicky neodbytně obrátila paní s nabídkou pravidelného zasílání ponožek, přičemž první vzorek je zdarma. Představila se nesrozumitelně a oháněla se různými podmínkami, takže mi došlo, o co se zřejmé jedná. A protože nesnáším podvodníky, tak bych chtěl trochu oplácet stejnou mincí. Se smlouvou jsem souhlasil, s vědomím, že po dodání zboží od smlouvy ihned odstoupím.
Zboží přišlo asi za týden, se složenkou na 0,00 Kč a datem, kdy je možno nejpozději zrušit další zásilku. Balíček jsem zatím neotevřel.
Od té doby se nemohu dovolat na zákaznickou linku 227 191 219, ani na číslo oné paní, se kterou jsem smlouvu uzavřel - 734 429 320. Evidentně se snaží, aby ke zrušení smlouvy nedošlo telefonicky, byť při jejím uzavírání mi bylo sděleno, že stačí jen zavolat.
Tudíž zažádám o zrušení smlouvy písemně (doručeným dopisem s dodejkou) dle Vašich instrukcí. Náklady na doručený dopis oželím, ponožky si legálně ponechám (nebo věnuji), ale tím zřejmě dotyčné nevytrestám...


Produkt

Blackstone Starter Packs Large


Požadované řešení

Zboží si chci ponechat - mám na ně právo (balíček jsem ještě nerozbalil), smlouvu chci zrušit.
Chci hlavně upozornit na zatím velmi neseriózní jednání prodávajícího.

O zrušení smlouvy se pokusím odesláním doručeného dopisu dle Vašich instrukcí uvedených v řešeních dřívějších stížností


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 14:14, před 9 lety

V případě služby pravidelného zasílání zboží může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu níže uvedeným způsobem na základě podané výpovědi.

Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby nebyly zasílány balíčky se zbožím a jeho osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by neměla společnost zasílat již žádné zboží. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.

Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne ..., samozřejmě s uvedením jména a příjmení spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, adresou, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 17:27, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.