Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.9.2015 jsem přes Intenet zakoupil u firmy Arol s.r.o. telefon Nokia E52, černý. Dne 7.9. 2015 jsem telefon vrátil včetně oznámení o odstoupení od smlouvy. 15.9. jsem dostal e-mailem zprávu, že telefon byl při zpětném převzetí v Arolu poškozený a že mi tedy vrátí o 495Kč +DPH méně. Údajná škoda nebyla nijak detailně popsaná, žádal jsem opakovaně buďto nezpochybnitelnou dokumentaci údajného poškození nebo vrácení peněz. Arol , prostřednictvím p. Žouželkové ,mi ani přes 5 upomínek nebyl dodnes schopen zaslat dokumentaci údajného poškození telefonu ani peníze.
telefon Nokia E52
Vrácení peněz v plné výši, nebo zaslání telefonu na moji adresu.
|
Tweet |
Spotřebitel si může zboží prohlédnout a vyzkoušet, proto právu na odstoupení nebrání, že spotřebitel zboží za tím účelem rozbalil a ověřil si jeho vlastnosti. Pokud však se zbožím nakládal jinak (např. jej úmyslně poškodil), odpovídá prodejci za snížení hodnoty zboží. Částka, o kterou by pak prodejce ponížil vracenou kupní cenu, by nesměla být nepřiměřená. Nelze však po spotřebiteli požadovat náklady zkontrolování zboží, opětovného zabalení či vyčištění, nevybočil-li spotřebitel z mezí dovolených zákonem. Ovšem, pokud došlo k poškození, kde může prodejce prokázat, že ho způsobil spotřebitel, je třeba nahradit škodu.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.