Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Plastikov namontovala v roce 2011 bílá plastová okna.
Okna začala ve spodní části rámů žloutnout. Tato závada se objevuje jen u oken, která jsou na jižní stranu, okna, která jsou na západ a východ jsou stále bílá. Firma Plastikov okna na jižní straně dvakrát vyčistila speciálním přípravkem a ujišťovala nás, že se závada již neobjeví. Když okna opět zežloutla sepsali jsme reklamaci. Firma Plastikov reklamaci zamítla.
Okna jsou v záruce a tak jseme předpokládali, že naše reklamace bude nějakým způsobem vyřešena.
Okna jsou vizitkou domu a mysleli jsme , že si dáváme okna na delší dobu.
Jaké je naše zklamání, že okna žloutnou a firma to nechce řešit. Nikdo z nás nechce nekvalitní zboží.
Děkuji
Zavadilová Jiřina
Počátecká 454
394 68 Žirovnice
Plastová okna, profil IQ 8000
PLASTIKOV, s.r.o.
Mlýnská 4905/72 ,586 01 Jihlava
www.plastikov.cz
info@plastikov.cz
IČ: 60711159
Navrhované řešení je jediné a to výměna oken.
|
Tweet |
Jestliže byla poskytnuta na zhotovená a namontovaná okna společností prodloužená záruka - tedy zákonná záruka 2 roky již uplynula, záleží na tom, jaké jsou podmínky této prodloužené záruky. Pouze v případě, že by nebyly mezi smluvními stranami stanoveny žádné podmínky prodloužené záruky, tak se uplatní obecné podmínky záruky v občanském zákoníku.
Zákonná záruka, jejíž pravidla stanovuje zákon, trvá dva roky. Od těchto zákonných pravidel se nedá odchýlit. Po uplynutí zákonné záruky může podnikatel poskytnout tzv. prodlouženou záruku. Podmínky prodloužené záruky už nestanovuje zákon, ale obchodník. Proto doporučujeme spotřebiteli si pročíst pečlivě smluvní podmínky prodloužené záruky, jaké konkrétní nároky z vad věci jsou zde stanoveny. Podnikatel v této prodloužené smluvní záruce nemusí poskytovat celou šíří práv jako je povinen poskytovat v zákonné 2leté záruce. Prodloužená záruční doba se již neřídí zákonem, ale obchodními podmínkami prodejce nebo sjednanou smlouvou. Pokud je prodejcův postup v souladu s těmito podmínkami, nelze proti tomu ničeho namítat. Může být tedy například stanoveno u prodloužené záruky, že podnikatel vadný výrobek nevyměňuje, ale pouze opravuje či poskytuje bezplatný servis po dobu prodloužené záruky.
Dobrý den.
V příloze zasílám vyjádření, které jsme zákaznici odeslali 13.8.2015.
S pozdravem
Jiří Hnízdo
Prodávající je povinen při prodeji zboží spotřebitelku řádně informovat o vlastnostech, způsobu použití, údržby výrobku, jakož i o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. O správné údržbě oken by měl tedy prodávající informovat spotřebitelku předem, nikoli až při uplatnění reklamace.
Nemá-li výrobek vlastnosti, které si strany při uzavření smlouvy ujednaly, je vadný a spotřebitelka může uplatnit práva z vadného plnění. Pokud by se stejná vada na výrobku vyskytla opakovaně po kladném vyřízení reklamace, má spotřebitelka možnost žádat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
prosím o radu, jak postupovat dál.
Jestli mám napsat předžalobní upomínku nebo rovnou poslat žádost o vyřešení na soud ?
Děkuji za radu.
Zavadilová Jiřina
Žirovnice
tel 724 100 056
Jak již bylo uvedeno výše, byla-li reklamace zamítnuta jako neoprávněná, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Je tedy vhodné nechat si zpracovat znalecký posudek, který by prokazoval vadnost výrobku. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitelce také doporučujeme řádně prostudovat podmínky prodloužené záruky (pozor na výjimky, na které se prodloužená záruka nevztahuje). Pokud nebyly sjednány žádné speciální podmínky prodloužené záruky, prodávající odpovídá za vady, jako by zboží bylo stále v zákonné záruční době.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Po domluvě se společností PLASTIKOV, s.r.o. zveřejňujeme vyjádření, které společnost spotřebitelce odesílala dne 13.8.2015. Toto vyjádření bylo také přílohou komentáře společnosti u této stížnosti ze dne 14.12.2015 (přílohy bohužel nejsou zveřejňovány na našem webu).
"Věc: Zamítnutí reklamace dle smlouvy o dílo 321/11
Vážená paní Zavadilová,
zcela zásadně odmítáme Vaše opakované pokusy uplatnit reklamaci na údajné vady našich výrobků, které zcela zjevně nejsou reklamační závadou a v žádném případě nejsou vadou výrobku.
Zdůvodnění:
V roce 2014 jste nám zaslala reklamaci, kterou jste vytýkala jako vadu „žloutnutí oken“, na základě které se k Vám dne 7.10.2014 dostavil náš reklamační technik a za Vaší účasti spodní část okna neabrasivním způsobem vyčistil. Pokud by se jednalo, jak Vy uvádíte o vadu profilu, musel by zjistit následující skutečnosti:
- okna by musela „žloutnout“ po celém obvodu, nikoli jenom ve spodní části
- k vyčištění oken by muselo dojít abrasivní metodou, tzn. zbroušením a odstraněním „zažloutlé“ vrstvy materiálu a nikoli pouhým omytím.
Žádná z těchto skutečností ale zjištěna nebyla.
Závěr:
Ke „žloutnutí“ spodní části oken u Vás dochází z důvodu působení vnějších vlivů. Firma Plastikov není způsobilá ani oprávněná posuzovat stav ovzduší, přítomnosti agresivních ani neagresivních chemických sloučenin a jiných látek v okolí Vašeho domu. Pokud jejich výskyt chcete ovlivnit, musíte se obrátit na specializované firmy z této oblasti činností. Protože jsme jednoznačně přesvědčeni, že se tyto látky usazují na skle Vašich oken a následně jsou srážkovou vodou splachovány na spodní profil křídla a rámu oken, můžeme Vám doporučit častější mytí těchto oken. Jsou známé případy, kdy – zejména v průmyslových aglomeracích – je nutné okna mýt minimálně 1 x týdně.
Z Vaší korespondence vyplývá, že si zaměňujete pojem reklamace a její odstranění s nadstandardní péčí o zákazníka, o kterou se firma Plastikov dlouhodobě snaží. Právě v rámci této nadstandardní péče se mnohdy (samozřejmě pokud to situace dovolí) snažíme našim zákazníkům pomoci s drobnými problémy, se kterými si sami neví rady. Přesně tato péče o zákazníka byla i důvodem toho, proč jsme Vám bezúplatně vyčistili i ostatní okna."
Spotřebitelka má možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.