Společnost


Patrik Jokl

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#8449Dodáno jiné zboží než bylo objednáno a fakturováno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2015, před 9 lety

Petr Šimek

Znění stížnosti

Objednal jsem : •FUNAI DVD/VHS REKORDÉR Hi-Fi FULL-HD HDMI USB VCR (5790259174)

Toto zboží bylo vyfakturováno , ale fyzicky jsem obdržel DVD - / video rekorder mit DVB - TMEDION MD 83425 .




Zásilka navíc neobsahuje příslušenství , ani český návod , výrobek uvnitř krabice nebyl zabalen , takže je na povrchu poškrábán.


Požadované řešení

výměna za bezvadný výrobek dle faktury


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 11:19, před 9 lety

V tuto chvíli jsou k dispozici dva možné postupy. Prvním je uplatnění reklamace pro vadné zboží a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu za předpokladu, že neuplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží. Spotřebitel dle popisu ve stížnosti preferuje postup první, tedy reklamaci.

Jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno. Prodejce je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy bud vadu opravit (což není v tomto případě možné), nebo výměnou za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Spotřebitel má v tomto případě rovněž nárok na dodání chybějícího příslušenství. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Druhá možnost, tedy odstoupení od smlouvy do 14 dní bez udání důvodu při smlouvě uzavřené po internetu, je případně jednodušší. Zde stačí pouze zboží zaslat v této lhůtě zpět prodejci dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde však spotřebitel nemůže po prodejci požadovat proplacení nákladů na zaslání zboží zpět, pouze pokud by prodejce o této povinnosti spotřebitele nepoučil, např. formou obchodních podmínkách (§ 1832 odst. 3 výše uvedeného zákona). Prodejce musí peníze vrátit nejpozději do 14 dní od uplatnění odstoupení od smlouvy dle § 1832 odst. 1 výše uvedeného zákona.

Jsou-li pro užívání věci stanovená zvláštní pravidla, je prodávající povinen dodat spotřebiteli návod v českém jazyce. Nesplnění této povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2016 19:33, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.