Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#8453Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2015, před 9 lety

Miroslav Virva

Znění stížnosti

Zakoupený telefon 30.1.2015 v ALZA PRAHA byl třikrát reklamován stále se stejnou závadou(na druhé straně není slyšet) která nebyla odstraněna a při čtvrté reklamaci servis oznámil zásah neznáme tekutiny a oxidaci na základní desce telefonu a proto nelze reklamaci uznat.Po třetí reklamaci servis prohlásil že výměnou komponentů základní desky že se nejedná o stejnou závadu protože pokaždé byly měněny jiné komponenty.Z naší strany do přístroje žádná cizí tekutina nevnikla a proto naší reklamaci mělo být vyhověno z dostupných informací je oxidace u telefonu Sansung běžná závada bez cizího zavinění.Telefon byl používán obvyklým způsobem ke kterému je určen podle návodu výrobce


Produkt

GT-I9195_ZWAETL Samsung Galaxy S4 Mini , SN: R58FC18MVRE , IMEI: 357272063101772

Alza Praha a její servisní středisko VSP Data a.s.
Park Průmyslová 1181 391 02 Sezimovo Ústí II

samsung@vspdata.cz


Požadované řešení

požadavek na prodejce Alza zastoupený servisním střediskem byl uvést reklamované zboží při první reklamaci do bez závadného stavu což se nepodařilo servisní organizaci ani na potřetí a proto požadujeme odstoupit od smlouvy a požadujeme vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 13:34, před 9 lety

Spotřebiteli doporučujeme reklamaci uplatnit přímo u prodávajícího. Servis totiž není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ani zpravidla vyměnit výrobek za nový, bezvadný, nýbrž standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na bezplatnou opravu, dodání nové věci bez vad, případně odstoupení od smlouvy.

Pokud tedy spotřebitel s výsledkem uplatněné reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak ještě nebylo učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr jako servis, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem (vniknutí kapaliny do přístroje - oxidace). V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Občanský zákoník stanoví v ustanovení § 2169 odst. 2, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada (druhá strana není slyšet), která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení od smlouvy. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Pokud však bude reklamace uznána jako oprávněná, je prodejce vázán provedenou volbou nároku spotřebitele.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Za opravu lze považovat i výměnu součásti věci či jeho příslušenství. Nároky z vadného plnění se vztahují k zakoupenému zboží jako celku. Tvrzení podnikatele, že v případě výměny součásti věci nebo opravy příslušenství spotřebitel nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na dodání nové věci, není v souladu se zákonnou úpravou. Vznik práva na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opětovného výskytu vad, případně práva na dodání nové věci je podmíněný tím, že vada mimo výše uvedené brání řádnému užívání prodané věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2016 12:13, před 9 lety

Vážený pane Virvo,

velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaše reklamace a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky. Nicméně při podání reklamací i následně jste uvedl, že přístroj toto poškození nevykazoval.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.2.2016 21:52, před 9 lety


Miroslav Virva

Dobrý den,
jestliže si přečtete mojí reklamaci tak Vás všechny musím ujistit že závěr v kterém se vyjádřila ALZA je mylný a asi moc nevědí jak byla moje reklamace vyřízena.
Důležité je se nedat nastudovat si všechny zákonné možnosti a i reklamační řád na stránkách ALZA.
Moji reklamaci uznali nakonec jako oprávněnou jen je potřeba si dát pozor co máte v reklamačních protokolech jak uplatňujete vyřízení reklamace a trvat na svém zápisu a ne to co si vymyslí a napíše reklamační technik.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 11:55, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.