Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#8457Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2015, před 9 lety

Lukáš Drabik

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes mi alza odpověděla na mou reklamaci tabletu sms zprávou, ve které stálo, že reklamace byla zamitnuta, teprve si jdu tablet vyzvednout. Při první reklamaci byly objeveny a opraveny 3 závady, proto jsem při druhé reklamaci žádal vrácení peněz, protože další vada by byla čtvrtá, čímž bych získal nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Druhá reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se vada neprojevila, zaměstnanec alzy mi řekl, ať si zkusím pořídit video. Když jsem přinesl po druhé reklamaci tablet domů, vada se ihned projevila, pořídil jsem si video a reklamoval jsem potřetí. Když jsem chtěl tablet reklamovat, tak mi k mému videu řekli, že není jak ho předat. Dnes mi alza poslala sms, že byla reklamace zamítnuta. Budu se stavovat na jejich pobočce, budu u sebe mít video s projevem závady, chtěl bych se zeptat co mám dělat, i když mi nebudou hodlat vrátit peníze, i když mám důkaz, že vada se projevuje.


Produkt

ASUS MeMO Pad 7 (ME572C)


Požadované řešení

Dobropis


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2015 10:41, před 9 lety

Odstoupit od spotřebitelské kupní smlouvy je možné v případě, pokud nelze vadu odstranit opravou, výměnou součásti nebo dodáním nové věci. Odstoupit od smlouvy je možné také v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2015 19:40, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.