Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dnes mi alza odpověděla na mou reklamaci tabletu sms zprávou, ve které stálo, že reklamace byla zamitnuta, teprve si jdu tablet vyzvednout. Při první reklamaci byly objeveny a opraveny 3 závady, proto jsem při druhé reklamaci žádal vrácení peněz, protože další vada by byla čtvrtá, čímž bych získal nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Druhá reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se vada neprojevila, zaměstnanec alzy mi řekl, ať si zkusím pořídit video. Když jsem přinesl po druhé reklamaci tablet domů, vada se ihned projevila, pořídil jsem si video a reklamoval jsem potřetí. Když jsem chtěl tablet reklamovat, tak mi k mému videu řekli, že není jak ho předat. Dnes mi alza poslala sms, že byla reklamace zamítnuta. Budu se stavovat na jejich pobočce, budu u sebe mít video s projevem závady, chtěl bych se zeptat co mám dělat, i když mi nebudou hodlat vrátit peníze, i když mám důkaz, že vada se projevuje.
ASUS MeMO Pad 7 (ME572C)
Dobropis
|
Tweet |
Odstoupit od spotřebitelské kupní smlouvy je možné v případě, pokud nelze vadu odstranit opravou, výměnou součásti nebo dodáním nové věci. Odstoupit od smlouvy je možné také v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.