Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 20.10. jsem poslal telefon iphone 5 na reklamaci, ( již poněkolikáté). Dne 22.10. ho obchod Raia přijal a poslal potvzení mailem o převzetí telefonu. Protože jsem již s nimi měl špatnou zkušenost s reklamováním telefonů, pravidelně jsem je kontaktoval mailem jak probíhá reklamace. Nikdo se ale v průběhu neozýval.
Mezitím jsem na internetu zjisti že internetový obchod byl prodán , (toto mi i potvrdil tehdejší pracovník obchodu. )
kontaktoval jsem i servis který telefony opravoval, ale ten prý již neexistuje a telefony odeslal na obchod Raia.
Znova jsem tedy psal na jejich email, že odstupuji od smlouvy a prosím o vrácení peněz. Nikdo se neozývá a stížnostní na netu přibývá i od jiných zákazníků.
NEmám ani telefon a ani peníze, nemohu se zkontaktovat s novým majitel.
Cena telefonu byla 7500 Kč
faktura a veškerá komunikace je
telefon iphone 5 white, 16 gb
Protože již uplinulo více jak 30 dní od podání reklamace, požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost RAIA Trade s.r.o. stále právně existuje, to znamená, že je třeba veškeré právní nároky uplatňovat nadále vůči této společnosti.
Pokud má spotřebitel potvrzení o přijetí zboží k reklamaci, ze kterého je zřejmé, kdy byla reklamace uplatněna, může na základě tohoto potvrzení namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v zákonné lhůtě. Zákon o ochraně spotřebitele stanoví v § 19 odst. 3 lhůtu k vyřízení reklamace v délce 30 dní, nedohodne-li se spotřebitel prokazatelně s prodávajícím na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebitel má v souladu s § 2002 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit.
K formulaci odstoupení od smlouvy lze použít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Prodávajícímu je zároveň vhodné určit lhůtu pro vrácení finančních prostředků. Nevrátí-li podnikatel spotřebiteli peníze v této lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitel pak může požadovat i úroky z tohoto prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Doporučujeme pak opětovně vyzvat podnikatele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, kterou je třeba zaslat nejméně 7 dní před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.