Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Také bych se rád připojil ke stížnosti na Mall.cz. Od 13.10. čekám na své zboží nebo na vrácení peněz. Emailem jsem 24.10. dostal odpověď, že objednávku zrušili a že budou peníze vráceny. Od té doby nereagují na emaily, telefonicky se dovolat nelze... Má v tomto případě cenu předžalobní výzva?
Děkuji.
vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že prodejce zrušil objednávku (z důvodu nedostupnosti zboží) uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Jiný čas zabere vrácení peněz převodem z účtu a vrácení zboží jako telefonu poštou. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Vážený pane Novotný,
Vaše situace je již vyřešena a peníze byly vráceny na Váš účet. Je mi líto, že jste na vrácení platby čekal takto dlouhou dobu a omlouvám se Vám, pokud jsme Vám způsobili potíže.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Hodnocení: