Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 24.11.2015 v cca 17:00 na pobočce BILLA OC Centrum Lužiny (Praha 5) byla moje přítelkyně na nákupu a byla slovně obtěžována členem ochranky zřejmě romského původu (Nemáme proti romům nic, uvádím tento fakt jen pouze za účelem identifikace). Tento "securiťák" se zde bavil se svým nejspíše kamarádem( nejspíše ne zaměstnancem společnosti) a měli slangově "blbé kecy" a narážky se sexuálním podtextem na všechny procházející slečny. Člověk by to nechal být a byl nad věcí, ale když je to zaměstnanec renomované sítě supermarketů tak sami uznáte, že toto chování určitě není na místě. Jelikož jsem nebyl přítomen a přetlumočila mi tento fakt přítelkyně až po mém příchodu z práce, proto jsem přistoupil k této formě stížnosti. Předem děkuji za reakci a času věnovanému tomuto problému.
Sankce adekvátní k problematice.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník však jedná za společnost ve smyslu § 430 občanského zákoníku, která by měla mít zvýšený zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Spotřebitel by se mohl se stížností na nevhodné chování zaměstnanců společnosti, popř. jiných pověřených pracovníků, obrátit přímo na vedení společnosti prostřednictvím zákaznické linky, které by mělo mít zájem na jejich slušném a adekvátním jednání. Může nastat i situace, že se nejedná přímo o zaměstnance společnosti Billa spol. s .r.o., ale o zaměstnance společnosti, která byla společností najata k zajištění určitých činností.
Osobnost člověka požívá právní ochrany. Ochrany požívají zejména život a důstojnost člověka, jeho zdraví a právo žít v příznivém životním prostředí, jeho vážnost, čest, soukromí a jeho projevy osobní povahy. Člověk, jehož osobnost byla dotčena, má právo domáhat se toho, aby bylo od neoprávněného zásahu upuštěno nebo aby byl odstraněn jeho následek. Dále má právo na odčinění újmy dle rozsahu následků.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.