Společnost


ConQuest entertainment a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8471Neuznaná oprávněná reklamace, zboží přišlo v daleko horším stavu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2015, před 9 lety

Martin Pecánek

Znění stížnosti

- 13.02.2015 jsem koupil produkt New Nintendo 3DS XL
- Za pár měsíců pošlu zboží na reklamaci z důvodu závadné čtečky karet, reklamace zamítnuta, problém raději dál neřeším
- O několik měsíců později se konzole z ničeho nic vypne, při zapnutí se pouze rozsvítí modrá kontrolka a opět se vypne
- Pošlu opět na reklamaci, konzole se vrátí s poškozenými šroubky při rozebírání, otisky prstů uvnitř a rozlitou tekutinou vzhledem k neschopnému technikovi, který měl nejspíš špatný den a rozhodl se to svést na mě - spotřebitele.
- Zhruba za 2 měsíce posílám výzvu doporučeným dopisem, že požaduji do měsíce dodání nového zboží bez vad. Nikdy jsem se nedočkal odpovědi.

Zboží je v aktuální situaci nereklamovatelné, před reklamacemi jsem se vždy ptal na email, zda je můj důvod oprávněný. Na ty jsem odpověď taktéž nikdy nedostal.
Konzoli jsem na reklamaci zasílal vždy v nedotčeném stavu, nikdy bych ji nerozebral a už vůbec neumožnil přístup tekutiny dovnitř, tyto věci střežím, jak oko v hlavě.


Produkt

New Nintendo 3DS XL Blue

ConQuest entertainment a. s
Hloubětínská 11, 198 00, Praha 9
http://b2b.cqe.cz/
info@conquest.cz
26467909


Požadované řešení

Stále trvám na dodání nového zboží bez vad.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2015 11:51, před 9 lety

V tomto konkrétním případě by mohl spotřebitel uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci podle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ze zákona odpovídá za poškození ten, kdo věc převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci prodejcem do reklamačního řízení). Škoda se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Pokud o to poškozený požádá, může být škoda uhrazena v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Popsaný problém ve stížnosti by tedy neměl být řešen reklamací, ale spíše žádostí o náhradu škody. Prodávající se nemůže zbavit odpovědnosti tím, že označí za škůdce někoho jiného (zaměstnance, servis, přepravce atd.). Převzetím věci nese odpovědnost za jakékoliv poškození prodávající. Pokud prodejce převezme od spotřebitele věc k reklamaci, tak je od té chvíle spotřebiteli odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu věci při předání.

Pokud odmítne prodávající škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené škody řešit soudní cestou podáním žaloby. Ještě před tím se posílá předžalobní výzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2016 11:28, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.