Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.5.2015 jsem si koupila páskové boty a po několika málo použitích jsem zjistila na jedné botě prasklou stélku. U prodejce jsem vadu reklamovala 28.9.2015, tedy po méně než 6ti měsících. Reklamace nebyla uznána z důvodu údajně nevhodně zvolené velikosti obuvi a při přebírání 18.10.2015 jsem byla bez dalšího prodejcem pouze poučena o tom, že důvodem reklamace nemůže být nevhodně zvolená velikost obuvi a poškození stélky bylo odůvodněno stejným způsobem. Protože zdůvodnění zamítnutí reklamace odporovalo právnímu předpisu, reklamovanou obuv jsem nepřevzala a na místě uplatnila právo opětovné reklamace, abych prodejci dala možnost nápravy. Bohužel ani opakovaná reklamace nebyla tentokrát po 6ti dnech uspokojivě vyřízena.
Dámské páskové boty RIEKER 6058145, cena 1.349 Kč
Reklamační list 1799 a 1830 z prodejny Fashion Arena Outlet Center, Praha 10 - Šterboholy
Žádám výměnu zboží, pokud to není možné vrácení peněz.
|
Tweet |
Pověřený zaměstnanec prodejny je oprávněn posoudit reklamaci, jedná tak jménem prodávajícího. Vždy by však mělo být zamítnutí reklamace náležitě odůvodněno, a to zejména v prvních šesti měsících od převzetí, kdy se má dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Tím, že věc prodejce nezašle do odborného servisu a vadu sám chybně posoudí, vystavuje se nebezpečí, že si kupující nechá zpracovat znalecký posudek kvůli zamítnuté reklamaci, který potom prodejce bude muset hradit jako náhradu nákladů spojených s reklamací.
Pokud byla reklamace zamítnuta z důvodu prodejcem tvrzené nevhodně zvolené velikosti obuvi spotřebitelem v důsledku níž došlo k poškození stélky, mohlo by se jednat o vyloučení odpovědnosti prodávajícího za vady zboží dle § 2170 občanského zákoníku (kupující vadu sám způsobil tím, že zvolil při nákupu nevhodnou velikost obuvi).
Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.